Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. GÜNAY ÇİFCİ |
Dersi Alan Birimler |
Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sismik veri yorumlama, temel olarak sismik verinin yorumlanmasını veriden aldatıcı olaylardan jeolojik bilgiyi nasıl belirlenebileceğini ve yorum amaçlı diğer verileri kullanacağını gösterilecektir. Sismik dalgalar, veri toplama, kuyu bilgisi, jeofizik yöntemleri, hidro-karbon rezervuarları ve bunların saptanmasını bir sismik yazılım kullanarak yapılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
A. Sefünç, Petrol Araştırmalarında Sismik Yorumlamaya Giriş, Meslek İçi Eğitim ve Belgelendirme Kurs Notları-6, 2007 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders temel olarak örnekleme, sunumlaar, bazı konuşma ve tartışma formatına dayanacaktır. Bütün öğrencilerin hem uygulama hem sismik yazılımı kullanabilmesi için tartışmalara katılması beklenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sismik kesitlerde yorumlama yeteneğinin geliştirilmesine dayanmalı. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gunay.cifci@deu.edu.tr gunay.cifci@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 14-16, Perşembe 14-16 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|