Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. EVREN MELTEM TOYGAR |
Dersi Alan Birimler |
Yapı Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Eğilme teorisine bağlı olarak , gerilmeler ve yer değiştirmeler uygulanan yük ile direkt orantılıdır. Bu bağlamda dersin amacı, kirişlerin başlangıç konfigürasyonunu temel alarak yer değiştirmelerin, momentlerin ve gerilmelerin hesabının yapılmasını sağlamak ve bunlarla ilgili teorileri aktarmaktır. İlaveten, Rayleigh katsayısı, Rayleigh-Ritz Methodu, ve Galerkin Methodu gibi yaklaşık sayısal çözümlerle de ders kapsamında sonuçlar elde edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Stephen P. TIMOSHENKO, James M. GERE 1961, Theory of Elastic Stability, McGraw-Hill Company, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders, teorilerin ve ilgili konuların aktarımı şeklinde yapılacaktır. Tüm öğrencilerin derslere katılmaları gerekmektedir. Dersin yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin iki ara sınav notuyla birlikte, ödev/sunum notunun ortalaması yıl içi notunu belirleyecektir. Ödev/sunum notu ortalamasının % 10 u, yıl içi notunun % 40 ı ve yarıyıl sonu sınav notunun % 50 si toplam başarı notunu belirleyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
evren.toygar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|