Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. SÜHEYLA PELİN ÇALIŞKANELLİ |
Dersi Alan Birimler |
Ulaştırma Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders genel olarak şehir içi karayolları şebekelerinin tasarımında gözönünde bulndurulması gerekli temel ilkeleri, teknikleri,standartları ve uygulama esaslarını konu alacaktır. Şehirlerin karşılaştığı ulaşım ve trafik sorunlarının yerel ve evrensel çözüm örnekleri, bu süreçler üzerinde değişen ulaşım teknolojilerinin getirdiği değişim etkileri, ülkesel ve küresel olarak şehirlerin ölçeklerine göre biçimlenmesinde ve yapısal oluşumlarında karayolu ağının yaratttığı etkileşimler, mühendislik yaklaşımlarının planlama süreçleriyle bütünleşme teknikleri, dersin içeriğinde tartışma konusu yapılacak |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan görsel sunumlar ve slayt sunumları (dersten önce okumaları için öğrencilere e-mail ile gönderilecektir). |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-2-3: Öğrencini hazırlayacağı ödev ve sunumu ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr.S.Pelin ÇALIŞKANELLİ pelin.caliskanelli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|