DERS ADI

: Fiziksel Çevrenin Analizi ve Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5017 Fiziksel Çevrenin Analizi ve Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İNCİ UZUN

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Dersin ana amacı lisansüstü öğrencilerinin, çevresel duyarlılıklarının fiziksel planlama ve mimari tasarım çalışmaları bağlamında geliştirilmesidir. Bireysel araştırmaların ön plana çıktığı derste, çevre olgusu farklı boyutları ile ele alınmakta, fiziksel ve kültürel çevre ile mimarlık ürünlerinin biçimlenişindeki etkileri tartışılarak, değerlendirilmektedir. Öğrencilerin, belirtilen süreç kapsamında yapacakları araştırmalar ve güncel temalı örnekler ile bilgilenme sürecine aktif olarak katılmaları ve katkıda bulunmaları beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal Çevre, Bileşenleri ve Süreçlerini analiz edebilme,
2   Kültürel Çevre ve Biçimlenişini analiz edebilme,
3   Tarihi Çevrenin Korunmasını değerlendirebilme,
4   Çevre Duyarlı Planlama ve Mimarlık olgusunu öğrenme,
5   Sürdürülebilir Mimarlığı değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre kavramının çok boyutlu açılımı ve tanıtımı.
2 Fiziksel çevre bileşenleri, Fiziksel Planlama ve Tasarım çalışmalarındaki rolleri.
3 Fiziksel çevrenin analiz yöntemleri.
4 Fiziksel çevrenin değerlendirme yöntemleri.
5 Fiziksel çevrenin analiz ve değerlendirilmesine yönelik araştırmalar.
6 Tasarım sürecinde çevre kaygısı.
7 Çevre duyarlı mimarlık.
8 Ara Sınav
9 Kültürel ve tarihi çevresel ortamlar.
10 Kültürel ve tarihi değere sahip ortamların korunması.
11 Doğal ve kültürel çevrelerin korunması. Türkiye örnekleri.
12 Kentsel dokuda mimarlık.
13 Bireysel çalışmaların sunumu
14 Bireysel çalışmaların sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Konu ile ilgili kaynak sınırlaması yapılmamıştır. Fiziksel ve kültürel çevrenin mimari ile ilişkisini ele alan tüm yayınlar kaynak olarak ele alınmıştır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi aktarımı. Farklı konulardaki araştırmaların, öğrencilerce, güncel örnekler ile sunulması ve tartışmaya açılması. Çalışma konularını, dönem içerisinde ve sonunda bilimsel formatta rapor olarak sunmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yıl içi performansı:
Derslere düzenli katılım ve çalışmalara aktif katkıda bulunmak, istenen çalışmaların zamanında ve nitelikli biçimde hazırlanması, sunulması (%50) - ( ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3).
Dönem sonu çalışması ve raporu (%50) - (ÖÇ4, ÖÇ5).

Değerlendirme Kriteri

Derslere düzenli katılım, Derslerdeki ilgi, katkı ve katılım, İstenen çalışmaların nitelikli biçimde hazırlanması ve sunumu, Çalışmaların içerik ve sunum olarak bilimsel düzeyde hazırlanması.
Dönem içi çalışmalar (%50).
Dönem sonu çalışması ve raporu (%50).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcan.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 11 2 22
Teknik gezi 0
Öğrenci sunumları 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 0
Final Sınavına Hazırlık 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Bireysel Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Sunum Hazırlama 1 15 15
Diğer (Alan çalışması, kütüphane araştırması) 1 15 15
Final Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.411111
ÖK.511