Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. İNCİ UZUN |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin ana amacı lisansüstü öğrencilerinin, çevresel duyarlılıklarının fiziksel planlama ve mimari tasarım çalışmaları bağlamında geliştirilmesidir. Bireysel araştırmaların ön plana çıktığı derste, çevre olgusu farklı boyutları ile ele alınmakta, fiziksel ve kültürel çevre ile mimarlık ürünlerinin biçimlenişindeki etkileri tartışılarak, değerlendirilmektedir. Öğrencilerin, belirtilen süreç kapsamında yapacakları araştırmalar ve güncel temalı örnekler ile bilgilenme sürecine aktif olarak katılmaları ve katkıda bulunmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Konu ile ilgili kaynak sınırlaması yapılmamıştır. Fiziksel ve kültürel çevrenin mimari ile ilişkisini ele alan tüm yayınlar kaynak olarak ele alınmıştır. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik bilgi aktarımı. Farklı konulardaki araştırmaların, öğrencilerce, güncel örnekler ile sunulması ve tartışmaya açılması. Çalışma konularını, dönem içerisinde ve sonunda bilimsel formatta rapor olarak sunmaları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yıl içi performansı: |
Değerlendirme Kriteri |
Derslere düzenli katılım, Derslerdeki ilgi, katkı ve katılım, İstenen çalışmaların nitelikli biçimde hazırlanması ve sunumu, Çalışmaların içerik ve sunum olarak bilimsel düzeyde hazırlanması. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
orcan.gunduz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|