DERS ADI

: Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 6093 Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri SEÇMELİ 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Araştırma ve laboratuvar çalışmalarının başarılı bir şekilde tamamlanması lisansüstü çalışma sorumluluğunun sadece bir parçasıdır. Akademik yazım ve sunum dersi minimum gecikme ve hata ile yayın yapılmasına yardımcı olmaya çalışır. Bu ders, İngilizcesi orta üstü ve ileri seviyede olan öğrenciler içindir. Amacı, öğrencilerin akademik denemeler yazmasını ve akademik makaleleri çevirmesini sağlamaktır. Temelinde fikirlerin paylaşımı için bir araç olmasına rağmen dil, keyifli ve takdir edilmesi gereken bir unsurdur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencileri kendilerini yansıtmak ve geliştirmek konusunda teşvik etmek
2   Akademik konularda kelime dağarcığını artırmak
3   Bilimsel makale çeviri becerileri ve temel teknikleri geliştirmek
4   Öğrencileri verilen her konuda konuşma yapmaya teşvik etmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kısa içeriği
2 Bilimsel yazım nedir
3 İleri akademik kelime haznesi
4 İleri akademik kelime haznesi
5 İleri akademik kelime haznesi
6 İleri akademik kelime haznesi
7 Akademik yazım basamakları
8 Akademik yazım basamakları
9 Akademik yazım basamakları
10 Akademik yazım basamakları
11 Akademik yazım basamakları
12 Akademik yazım basamakları
13 Konferans raporu hazırlanması
14 Kitap incelemesi hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEXTBOOK: Day, R. A. and Gastel B. (2006). How to write and publish a scientific paper (Sixth edt.). Westport, connecticut, London: Greenwood press.
- Blackador, R.G., Dumych, H.and Griffin, P.J. (1975) Guide to Authors. Geological survey of Canada.
REFERENCES
- Asimov, I., (1974) Words of Science, Harrop, London.
- Booth, V., (2005) Communicating in Science: Writing a scientific paper and speaking at scientific meetings (8th print.). Cambridge:Cambridge University Press.
- Briscoe, M. H., Preparing Scientific Illustrations: A Guide to Better Posters, Presentations, and Publications, New York: Springer- Verlag.
- Demirezen, M., (1993) From Sentence To Paragraph Structure.Ankara: Adım Publications.Demirezen, M. (1994) Essential Composition and Short Essay Writing. Ankara: Adım Publications.
- Dicle, A., (2003) Manual For Writing Research Papers, Theses and Dissertations, (Volume:11). Istanbul: Yeditepe University Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Kitap Okuma 10 2 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4