Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. NESLİHAN DEMİREL |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, regresyon çözümlemesinde genel modellerin çalışılması, basit ve çoklu regresyonun varsayımlarının incelenmesi, regresyonda model geçerliliğinin ölçülmesi, artık analizi, çoklu doğrusal bağlantı, değişen varyanslılık, normallikten ve doğrusallıktan uzaklaşma durumu, en iyi regresyon modelinin seçilmesi, değişken seçimi ve doğrusal olmayan regresyon modeline giriş. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, kaynak kitabın okunması ve teorik kavramların seçilen çok sayıda sayısal örnek ve bilgisayar uygulamaları ile açıklanması biçiminde yapılandırılmıştır. Ana ağırlık uygulamaya verilmiştir. Soru sorulması ve konu üzerine tartışılması teşvik edilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların ve ödevlerin değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme talebiniz için lütfen e-mail gönderiniz. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|