DERS ADI

: Kuantum Alan Teorisi - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 5144 Kuantum Alan Teorisi - II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUHAMMED DENİZ

Dersi Alan Birimler

Fizik Yüksek Lisans
Fizik Doktora

Dersin Amacı

Fizik ile matematik arasında yeni köprüler kurulmasını sağlayan Kuantum Alan Teorisi ile ilgili yöntemleri vermek. Parçacık fiziğindeki etkileşimleri Standart Model teorisi ile açıklamak ve deneysel verileri yorumlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Relativistik Kuantum Alan Teorisi ile ilgili yöntemleri öğrenebilme
2   Kuantum Renk Dinamiğinde, toplam tesir kesiti, bozunum aralığı hesabı yapabilme
3   Zayıf Etkileşimler için Glashow-Weinberg Salam Teorisini öğrenebilme ve teorinin deneysel sonuçlarını yorumlayabilme
4   Zayıf etkileşimlerde tek-halka katkısını hesaplayabilme
5   Kuantum alan Teorisi ile ilgili çalışmaları takip edebilmesi için referans sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Renormalizasyon Sistematiği
2 Renormalizasyon ve Simetri
3 Renarmalizasyon Grupları, Çiftlenim Sabitleri ve Kütle Parametreleri Hesabı
4 Skaler Alan Teorisi, Lineer Olmayan Sigma Modeli
5 Abelyen-Olmayan Ayar Teorilerine Giriş
6 Abelyen-Olmayan Ayar Değişmezliği
7 Abelyen-Olmayan Ayar Teorilerinin Kuantumlanması
8 Ara sınav
9 Abelyen-Olmayan Ayar Teorilerinin Kuantumlanması
10 Kuantum Renk Dinamiği
11 Operator Çarpımları ve Etkin Köşeler
12 Tedirgeme Kuramı Anomalileri
13 Kendiliğinden Simetri Kırınımı ile Ayar Teorileri
14 Kendiliğinden Simetri Kırınımı ile Ayar Teorileri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Michael E. Peskin and Daniel V. Schroeder (1995), " An Introduction to Quantum Field Theory ", Addison-Wesley ISBN 0-201-50397-2

Yardımcı Kaynaklar:
1. James D. Bjorken and Sidney D. Drell, (1965) , " Relativistic Quantum Fields ", McGraw-Hill.

2. F. Mandl and G. Shaw, (2010) , " Quantum Field Theory ", Wiley-Blackwell; 2nd Edition.

3. S. Weinberg, (1995), " The Quantum Theory of Fields ", Vol. I, Foundations, Cambridge University Press.

4. S. Schweber, (2005), " An Introduction to Relativistic Quantum Field Theory ", Dover Publications.

5. C. Itzykson and J. B. Zuber, (1980), " Quantum Field Theory ", McGraw-Hill Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Sözlü anlatım
2. Soru-Yanıt Tekniği
3. Tartışma Yöntemi
4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS *0.35 + ODV *0.25 +YSS *0.4
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS *0.35 + ODV *0.25 +BUT *0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Devam Mecburiyeti, Ödev ve Sınavlarda başarılı olmak

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrencilerin ara sınav ve ödevleri dönem içi başarıları olarak alınır.
2. Dönem sonu klasik sınavı, dönem içi başarıya eklenerek, öğrencinin başarısı saptanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1. Derslerin %70' ine katılım zorunludur.
2. Ara sınavlara katılmayan ve ödevleri düzenli yapmayan öğrenciler, final sınavına alınmazlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

saime.kerman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13: 00 - 15: 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.2454
ÖK.3543
ÖK.4442
ÖK.53