DERS ADI

: Kimyada Optik Sensörler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 5046 Kimyada Optik Sensörler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KADRİYE ERTEKİN

Dersi Alan Birimler

Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Kimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüzde hızla gelişen ve analitik kimyada önemli bir yer tutan Optik Sensör teknolojisine genel bir bakış açısı getrimek, bu teknolojileri kavratmak ve yeni sensör tasarımları üzerinde çalışabilecek bilim adamları yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin optik sensörleri ve temel düzeydeki enstrumentasyonu (Batch ve Flow sistemler)tanıması, sinyal dönüştürücüleri, optic fiberleri bilebilmesi
2   Optik sensörlerde indikator kimyasını, sebep sonuç ilişkilerini ve arayüz olaylarını bilebilmesi,
3   Matriks malzemeleri, immobilizasyon yaklaşımları (PVC, Hidrojel, Sol-jel bazlı optik sensörler) ve ince film hazırlama yöntemlerini bilebilmeli
4   Analite yönelik sensor tasarımını yapabilir hale gelmeli
5   Alt yapısını öğrendiği sensor tasarımlarını çeşitli modifikasyonlar ile bir çok alana adapte edebilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Optik sensörlere giriş
2 Optik sensörlerde enstrumentasyon
3 Optik sensörlerde transducerler (Sinyal dönüştürücüler)
4 Optik fiberin tanıtılması ve optik fiberler ile çalışan kimyasal optik sensörler
5 Konvensiyonel spektoskopik teknikler ile çalışan optik sensörler
6 Optik sensörlerde kullanılan immobilizasyon materyalleri, mekanik elektrostatik ve kovalent immobilizasyon
7 Minyatürize edilmiş sensörler
8 PVC, Hidrojel, Sol-jel bazlı optik sensörler
9 Matriks analit arayüzeylerinde gerçekleşen olaylar
10 Ince film hazırlama teknikleri
11 PVC bazlı optik sensör uygulamaları(ÖĞRENCİ proje SUNUM)
12 Sol-jel bazlı optik sensör uygulamaları(ÖĞRENCİ proje SUNUM)
13 Hidrojel ve Etil selüloz matrikslerde sensör uygulamaları(ÖĞRENCİ proje SUNUM)
14 (ÖĞRENCİ SUNUMLARI)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Fiber Optic Chemical Sensors and Biosensors, CRC Press, Boca Raton, 1991, vols. 1 & 2.
2 Fluorescence Spectroscopy: New Methods and Applications, Springer Verlag, Heidelberg, 1993
3 The Fluorescence of Organic Natural Products", Molecular Luminescence Spectroscopy: Methods & Applications (S. G. Schulman, ed.), Wiley & Sons, New York, 1985, vol. 1.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
İnteraktif anlatım
Soru cevap tekniği
Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

DEU ve enstitü genelindeki kurallar geçerlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Kadriye Ertekin
e-Mail: kadriye.ertekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Öğrenci sunumları 4 3 12
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 5 60
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev/Sunum/Rapor hazırlama 4 15 60
Final sınav değerlendirme 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1253455345
ÖK.2253455345
ÖK.343455345
ÖK.4243455345
ÖK.5343455345