DERS ADI

: Sıvı Kapanımlar ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5053 Sıvı Kapanımlar ve Uygulamaları SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FATMA NURAN SÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

Ekonomik Jeoloji Doktora
Ekonomik Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında saydam cevher minerallerinde, gang minerallerinde, kayaç yapıcı saydam minerallerde bulunan sıvı kapanımlar ve oluşumları anlatılacak. Sıvı kapanımların bileşimleri ve oluşumlarına göre sınıflamaları yapılacak. Cevherleşme, metamorfik, magmatik ve sedimanter ortamlarda jeotermodinamik parametrelerin (P,T,X) hesaplanması ve/veya yaklaşım yapılması anlatılacak. Petrol ve mineral yataklarının aranmasında sıvı kapanımlardan nasıl yararlanılacağı üzerinde durulacaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin konuları ile ilişkili olan önceden edinilmiş bilgileri hatırlayabilme
2   Sıvı kapanım tablasının çalışma ilkelerininin, fizik ve kimya bilimlerinin temel ilkeleri ile ilişkisi
3   Sıvı kapanım tablasında ölçümlerin teorisi
4   Elde edilen ölçüm sonuçlarını analiz edebilme
5   Sıva kapanımları ekonomik önemi olan mineral yataklarını arama-bulma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sıvı kapanım nedir
2 Sıvı kapanımların sınıflaması
3 Sıvı kapanım petrografisi
4 Sıvı kapanım tablası
5 Sıvı kapanımlarda mikrotermometrik ölçümler
6 Isıtma-Dondurma deneyleri
7 1.Vize
8 Çeşitli Jeolojik ortamlarda sıvı kapınım uygulamalarının esasları
9 Cevher yatakları
10 Magmatik ve volkanik ortamlar
11 Sedimanter ortamlar
12 Petrol kapanımları
13 Sonuçların değerlendirilmesi
14 2.Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Sezerer Kuru, Sıvı kapanımlar, TMMOB Jeolji Mühendisleri Odası yayını, Ankara, 48
sayfa
2. Roedder, E., 1984, Fluid inclusions, Reviews in Mineralogy, v.12, Mineralogical
Society of America, ISBN 0-939950-16-2, USA, 646 p.
3. Stepherd,T.J;Rankin,A.H.;Alderton,D.M.H. Practical Guide to Fluid Inclusion
studies,Chapman C & Hall (September 1985) 85 ISBN-13: 978-0412006012
4. http://institute.unileoben.ac.at/mineralogie/Fluid_Inc_Lab/Flinc_Lab.html (Web link)
5. Proceedings of COFFI (Web Sayfası)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Powerpoint, kaynak tarama, sunum, cihaz çalışma ilkelerini kavrama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 ODV ÖDEV
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS 1 + ARS 2 + ODV/3 * 0.60 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS 1 + ARS 2 + ODV/3 * 0.60 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

(Vize sınavı1+ Vize sınavı2+ ödev)/3 (%60) + Final sınavı (%40)

Değerlendirme Kriteri

Dersin öğrenme çıktılarının amacına ulaşması için, öğrencilerin aldıkları teorik bilgileri uygulamalarda kullanma yeteneği kazanması gerekmektedir. Ev ödevleri hazırlayarak bu yeteneği kazanıp kazanmadıkları ölçülecektir.
Hazırladıkları ödevleri aynı zamanda sözlü olarak sunacaklar. Böylece bilgilerini aktarabilme yetenekleri ölçülecektir. Vize ve final sınavları ile teorik bilgileri kendilerine ne oranda mal ettikleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Tınaztepe/Buca/İzmir
İş Tel: 0232 3017312
nuran.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi hergün 12-13.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Kitap Okuma 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 2 15 30
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.545