Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KERİM KÜÇÜK |
Dersi Alan Birimler |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Maden Mühendisliği nde lisans üstü eğitim yapan öğrencilerin yeni teknolojilere ayak uydurabilmesi ve klasik mühendisliğin dışında çalıştıkları sektöre veya kuruma, her açıdan fayda getirecek yenilikler getirmesi gerekmektedir. Bu nedenle CBS nin öğrenilmesi ve işletmelerde oluşturulmasından sonra; kullanılan bilgilerin doğruluk ve hassasiyetlerinde artış, tutarlı bir bilgi sistemi altyapısı, üretkenliğin artması, zamandan tasarruf, para tasarrufu, birimler arası eşgüdüm ve paylaşım, daha iyi kaynak yönetimi ve daha iyi bir karar destek sistemi sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Tahsin Yomralıoğlu, (2005), Coğrafi Bilgi Sistemleri / Temel Kavramlar ve Uygulamalar , 480 sayfa, Güven Kitap Yayın Dağıtım |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik anlatım + Sınıf içi uygulama + Proje |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca 1 adet proje ödevi yapacak olan öğrenciler %25 oranında bu proje ödevinden, bir ara sınav %25 ve final sınavından %50 oranında değerlendirmeye tabii olacaklardır. |
Değerlendirme Kriteri |
1 Project: 25% |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Kerim KÜÇÜK |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.00 - 15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|