DERS ADI

: CBS ile Çok Kriterli Karar Verme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5044 CBS ile Çok Kriterli Karar Verme SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÇİĞDEM TARHAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı ,analiz yönetimini ve CBS yaklaşımlar kullanılarak çoklu veri nasıl kullanabileceğinizi öğrencilere öğretmektir.



Öğrenciler çeşitli veri türleri ve biçimlerini belirleyebilecektir..
Öğrenciler nicel veri analiz yazılım aracı kullanmayı öğrenecektir.
Öğrenci yöntemleri farklı çok kriterli karar verebilecektir.
Öğrencilerin problemler karşısında karar vermeleri mümkün olacaktır.
öğrencilerin çelişkili kriterleri olan gerçek dünya sorunlarını çözmeleri mümkün olacaktır.
Öğrencilerin yönetsel ve kişisel kararlarda verdikleri kararların kalitesini artırmak mümkün olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   çeşitli veri türleri ve biçimlerini belirlemeyi ve nasıl veri toplandığını öğrenecektir.
2   bir nicel veri analiz yazılım aracı kullanmak
3   çok farklı yöntemlerle karar kullanmak
4   yapı ve model karar problemleri
5   çelişkili kriterler ile gerçek dünya sorunlarını çözmek
6   yönetsel ve kişisel kararlarda verdikleri kararların kalitesini artırma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafik Veri, Bilgi ve Karar verme
2 Basit istatistiksel konsept ve yöntemler
3 Çok Kriterli Karar Analizi
4 Değerlendirme Kriteri
5 Karar Alternatifler ve Kısıtlamalar CBS ve çok ölçütlü karar
6 CBS kriteri ve çok ölçütlü karar analizi,
7 CBS karar kuralları ve çok ölçütlü karar analizi,
8 CBS'ye Giriş
9 Hassas Analiz
10 Mekansal Karar Destek Sistemleri
11 MC-SDSS: Durum Çalışması
12 Proje Değerlendirme
13 Proje Değerlendirme
14 Proje Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GIS and Multicriteria Decision Analysis, Jacek Malczewski, John Wiley&Sons,Inc, New York, USA, 1999.

J. Han, M. Kamber, and J. Pei, Data Mining: Concepts and Techniques, Second Edition, 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2006

Belton, V., Stewart, T.J. 2003. Multiple Criteria Decision Analysis: An Integrated Approach, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

proje, ara sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 ARS ARASINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Assist.Prof.Dr. Çiğdem TARHAN
cigdem.tarhan@deu.edu.tr
tel: 0 232 301 05 11

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Lectures 14 2 28
Reading 13 7 91
Final 1 22 22
MidTerm 1 12 12
Project Evaluation 1 22 22
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.143515243324
ÖK.233352334421
ÖK.344525441214
ÖK.413312152343
ÖK.541441333444
ÖK.655334415115