Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. OKAN FISTIKOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Coğrafi hipermedya sistemleri çeşitli kaynaklardan coğrafi bilgileri içerir. Bu bilgilerin anlamlı olması ve kullanılması sadece semantik entaegrasyon ve uygun dökümantasyon ile gerçekleştirilebilir. Bu ders, jeosemantik ve ontoloji, ontoloji mühendisliği, semantik bilginin elde edilmesi ve ontoloji entegrasyonu gibi alt alanlar hakkında bütünleşik bir görüş kazanılmasını amaçlamaktadır. Bu alanda son zamanlarda çok fazla literatür olmasına rağmen (a) perspektif ve amaç farklılıkları, (b) elde edilen birincil veri farklılıkları ve (c) kullanılan metodoloji farklılıklarının mevcut olduğu görülmektedir. Bu nedenle, farkı ve mevcut yaklaşımların uygulanabilirliğinin anlamak daha geniş bir kitle için son derece zordur. Uygun bir yaklaşım seçme ve başarılı bir jeosemantik veya ontoloji tabanlı görev üstlenilmesi konusunda kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla genel resim çizmek için bir girişim yapılmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Semantically-Aware Systems: Extraction of Geosemantics, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Projeler ve sunumlar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|