DERS ADI

: Su Kaynakları Yönetiminde CBS Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5023 Su Kaynakları Yönetiminde CBS Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OKAN FISTIKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı hidrolojik hesaplamalar için CBS tabanlı yöntemleri tartışmaktır.Hidrolojik döngünün süreçleri CBS teknikleri ile değerlendirilir. Yağış, yüzey akış, yüzeyaltı akış, yeraltı suyu akışı, buharlaşma ve terleme, sızma, vb hidrolojik süreçler ders kapsamında ele alınan konulardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   CBS tabanlı hidrolojik hesaplamaların sınıflandırılması
2   Mekansal hidrolojik süreçlerin karşılaştırılması
3   Su kaynakları araştırmalarında en uygun CBS nin seçimi
4   CBSnin su kaynakları yönetimindeki rolünün vurgulanması
5   CBS ve su kaynakları araştırmaları arasındaki teorik bilgilerin ilişkilendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Hidroloji
2 Uzaktan algılama ile yağış analizleri
3 Yağışın alansal dağılımı
4 Yüzeysel akışta arazi örtüsü ve arazi kullanımının rolü
5 Zeminlerin mekansal dağılımı
6 Zemin özellikleri ve yüzeyaltı akış
7 Jeoloji ve yeraltısuyu akışı
8 Arasınav
9 Alansal buharlaşma ve terleme
10 Havza morfolojisi
11 Hidrometeorolojik veritabanları
12 Hidrolojide CBS uygulamaları
13 Hidroloji-Vaka Çalışması CBS Uygulamaları
14 Örnek Çalışmaların Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s): De By, R., A., Principles of Geographic Information Systems. ITC Educational Textbook Series, 2000.
Supplementary Book(s): Proceedings of the Symposium on Geographic Information Systems and Water Resources AWRA, 1993
A Management Perspective, Stan Aronoff, WDL Publications, Ottawa, Canada, 1989.
Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri, Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

okan.fistikoglu@deu.edu.tr, 0.232.3017026

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 28 1 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 36 36
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.152323242234
ÖK.245254324351
ÖK.323425152425
ÖK.412232531333
ÖK.534222111514