DERS ADI

: Kentsel Tasarımda Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5178 Kentsel Tasarımda Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EBRU ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Araştırmacılar ve kentsel tasarımcılar genelde mekana yönelik bilgi edinmede içgüdülerine ve sıradan güncel bilgilere güvenmektedir. Dolayısıyla, mekana yönelik problemleri anlamak ve çözümlemek için veri toplanırken ve toplanan bu veri analiz edilirken ortak bir bakış açısına ihtiyaç duyulmaktadır. Oysa sosyal bilimler alanında veri toplamak ve analiz etmede kullanılan bu ortak bakış açışına bilimsel yöntem denilmektedir. Bu ders kapsamında sosyal bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin kentsel tasarım alanındaki uygulamaları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Araştırma tasarımı ile ilişkili kavramları anlayabilir
2   Örneklem seçimine yönelik farklı yöntemleri karşılaştırabilir
3   Mekan insan ilişkisini anlamaya yönelik soyut kavramların ölçümünü kavrayabilir
4   Ampirik bir araştırma tasarlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sıradan ve bilimsel bilgi
2 Araştırma tasarımı
3 Soyut kavramlar, somut ölçümle
4 Örneklem seçimi
5 Alan ve laboratuar araştırmaları
6 Veri gözleme dayalı ve arşiv verisi
7 Veri anketler ve görüşmeler
8 Ödev Teslimi
9 Okumaların tartışılması ve tartışılan konulara yönelik araştırma tasarımı
10 Okumaların tartışılması ve tartışılan konulara yönelik araştırma tasarımı
11 Okumaların tartışılması ve tartışılan konulara yönelik araştırma tasarımı
12 Okumaların tartışılması ve tartışılan konulara yönelik araştırma tasarımı
13 Okumaların tartışılması ve araştırma makalesinin yazımı
14 Okumaların tartışılması ve araştırma makalesinin yazımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Judd C. M. Smith E.R. & Kidder L. H. (1991) Research Methods in Social Sciences,
Harcourt Brace Javanivich College Publishers, Orlando, Florida.
- Zeisel J (2006) Inquiry by Design. W.W. Norton & Company, Newyork.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 4 28
Alan/saha çalışması 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41