Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, şehir planlama ve kentsel tasarım disiplinlerinin temel yaşam, planlama ve tasarım birimleri olan yapı adası tasarımına ait konu ve öğeleri içermekte ve tasarım ilkelerini fiziksel, toplumsal, kültürel ve ekolojik boyutlarına referansla değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında ayrıca öğrencilerin mevcut yapı adası örüntüsünü ve farklılıkların altında yatan öğeleri çeşitli kriterler bağlamında sorgulayacakları arazi çalışmalarına yönlendirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: Cullen, G. (1995) The Concise Townscape, Architectural Press |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrenciler tarafından ders içeriğine uygun ödevler hazırlanacak ve bireysel olarak sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Karşılaştırma ve Önerme Ödev/Sunum ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ahu.dalgakiran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 09.30-10.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|