DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5091 Bilgisayar Destekli Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EBRU ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında bilgisyar destekli tasarımın kentsel tasarım araştırmalarında ve uygulamalarında kullanımının tartışılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin kentsel tasarım araştırmalarında ve uygulamalarında kullanımının kavranması
2   Bilgisayar destekli tasarımın kentsel tasarıma ilişkin araştırmalarda ve uygulmalarda kullanılabilirliğini sorgulamak amacıyla ilgili alanda literatür tarayabilir ya da ampirik bir çalışma kurgulayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - bilgisayar modelinin gerçeklik düzeyi ve mekan algı üzerine okumalar 1
2 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - bilgisayar modelinin gerçeklik düzeyi ve mekan algı üzerine okumalar 2
3 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - bilgisayar modelinin deneyimlenme şekli ve mekan algısı üzerine okumalar 1
4 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - bilgisayar modelinin deneyimlenme şekli ve mekan algısı üzerine okumalar 2
5 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - modelleme ara yüzünün mekan algısı üzerindeki etkileri 1
6 İki ve üç boyutlu bilgisayar modellerinin, sanal mekanların gerçek mekan gibi hissedilmesi ve değelendirilmesi - modelleme ara yüzünün mekan algısı üzerindeki etkileri 2
7 Coğrafi bilgi sistemlerinin kentsel tasarım araştırmalarında ve uygulmalarında kullanımı 1
8 Coğrafi bilgi sistemlerinin kentsel tasarım araştırmalarında ve uygulmalarında kullanımı 2
9 Parametrik tasarımın kentsel tasarım araştırmalarında ve uygulmalarında kullanımı
10 Odev için konu belirleme
11 Ödev konusuna ilişkin veri toplama / analizi
12 Ödev konusuna ilişkin veri toplama / analizi
13 Rapor yazımı
14 Rapor yazımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Batty M, Dodge M, Jiang B, Smith A (1998) GIS and Urban Design, Center for Advanced Spatial Analysis: Working Paper Series
Cubukcu, E. (2011). Does the level of visual detail in virtual environments affect the user's spatial knowledge . Environment and Planning B: Planning and Design, 38(4), 741-752.
Foreman N, Sandamas G, Newson D, 2004, ``Distance underestimation in virtual space is sensitive to gender but not activityöpassivity or mode of interaction'' Cyberpsychology and Behavior 7 451 ^ 457
Gaunet F, Vidal M, Kemeny A, Berthoz A, 2001, ``Active, passive and snapshot exploration in a virtual environment: influence on scene memory, reorientation and path memory'' Cognitive Brain Research 11 409 ^ 420
Waller D, Hunt E, Knapp D, 1998, ``The transfer of spatial knowledge in virtual environment training'' Presence: Teleoperators and Virtual Environment 7 129 ^ 143
Wallet G, Sauzeon H, Rodrigues J, N'Kaoua B, 2008, ``Use of virtual reality for spatial knowledge transfer: effects of passive/active exploration mode in simple and complex routes for three different recall tasks'', inVirtual Reality Software and Technology: Proceedings of the 2008 ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (ACM, NY) pp 175 ^ 178
Batty, M., Chapman, D., Evans, S., Haklay, M., Kueppers, S., Shiode, N., ... & Torrens, P. M. (2000). Visualizing the city: communicating urban design to planners and decision-makers.
Zhu, W., Guo, S., & Zhao, J. (2020). Planning participants preferential differences under immersive virtual reality and conventional representations: An experiment of street renewal. Environment and Planning B: Urban Analytics and City Science, 2399808320942776.
Çalışkan, O. (2017). Parametric design in urbanism: A critical Reflection. Planning Practice & Research, 32(4), 417-443.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev
Proje

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İntihal kesinlikle yasaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.cubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 3. ve 4 saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 45 90
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21