DERS ADI

: Estetik, Mekan ve Kentsel Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5088 Estetik, Mekan ve Kentsel Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞEBNEM GÖKÇEN

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders estetik biliminin temel bileşenlerini kavratmayı, mekânı bir estetik ürün olarak tanımlamayı, mekânsal oluşum sürecinde devreye giren estetik beğeni ve tavır üzerinde etkili olan dinamikleri açıklamayı ve günümüz kentsel mekânının estetik açıdan sunum biçimleri ile bu sunum biçimlerinin ardındaki tasarım politikalarını sorgulamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   estetiğin ontolojik yapı elemanlarını listeleyebilecek
2   mekânsal oluşum sürecindeki estetik yaklaşımlar açısından günümüz gelişimlerini betimleyebilecek
3   yer-oluşturma ilkeleri ile estetik ilkeler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecek
4   kentsel estetik yaklaşımların ardındaki politik süreçleri çözümleyebilecek
5   tasarımın denetlenebilirliği ve kentsel tasarım kuramına ilişkin sorgulamaları eleştirel olarak değerlendirebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramsal bilgilendirme: bilim olarak estetik
2 Temel kavramsal bilgilendirme: bilim olarak estetik
3 Temel kavramsal bilgilendirme: bilim olarak estetik
4 Mekân ve estetik ilişkisi
5 Kentsel mekânda estetik anlayışının tarihsel gelişimi
6 Kentsel mekânda estetik anlayışının tarihsel gelişimi
7 Ara Araştırma sunumu
8 Kentsel mekânda kalite arayışları
9 Tasarım Denetimi ve Estetik İlkeler
10 Tasarım Denetimi ve Estetik İlkeler
11 Kentsel tasarım kuramında tasarımın denetlenebilirliği
12 Gündelik hayatın estetikleştirilmesi
13 Kent estetiğinde günümüz mekânının değerlendirilmesi
14 Final Araştırma Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tunalı, İ. (1979). Estetik Metin Yayınevi, İstanbul s. 117-131.
Madanipour, A. (1996). Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-Spatial Process. Wiley and Sons, Chichester, USA, pp.155-183.
Göksu, E. (1996). Mekanın Fantazmagorilerini Çözmek İdeoloji, Erk, ve Mimarlık Sempozyumu 11-13 Nisan 1996, D.E.Ü. Mim. Fak. Mim. Bl., İzmir, s.121-129.
Carmona, M. (1996a). Controlling Urban Design Part 1: Possible Renaissance Journal of Urban Design, 1(1), 47-73.
Carmona, M. (1996b). Controlling Urban Design Part 2: Realizing the Potential. Journal of Urban Design, 1(2), 179-200.
Carmona, M. (1998a). Design Control Bridging the Professional Divide, Part 1: A New Framework.. Journal of Urban Design, 3(1), 175-200.
Carmona, M. (1998b). Design Control Bridging the Professional Divide, Part 2: A New Consensus. Journal of Urban Design, 3(2), 331-358.
Tekeli, İ. (1993b). Bir Kentsel Tasarım Kuramının Geliştirilmesi Üzerine Düşünceler. EgeMimarlık, 93/1-2, 53-58.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme, Betimleme, çözümleme ve yorumlama Ara Sunum Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Değerlendirme Final Teslim ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sebnem.gokcen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:30 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Araştırma Ara sunumu 1 2 2
Araştırma Final sunumu 1 2 2
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 4 40
Ara sunuma hazırlık 1 25 25
Final sunuma hazırlık 1 25 25
Araştırma Raporu hazırlama 1 48 48
Final Teslim 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51