Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HAYAT ZENGİN ÇELİK |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, dünyada son dönemde ortaya çıkan değişimler ve yeniden inşa edilen dengeler bağlamında, üçüncü dünya ülkelerinin yerel koşullarında ortaya çıkmış olan dönüşümleri ele almayı ve beraberinde özellikle de yaşama alanlarında gelişen sorunlara odaklanmayı amaçlamaktadır. Azgelişmişlik probleminin ekonomik, politik ve toplumsal süreçler çerçevesinde ele alınacağı ders kapsamında, yerelin çarpıcı bir biçimde ön plana çıkışı ve buna parelel olarak mekansal düzeyde giderek artan yarılmalar, parçalanmalar ele alınarak tartışılacaktır. Dünya genelinde ve yerel ölçeklerde giderek artan yoksullaşmanın kentlerde ve giderek konut bölgelerinde nasıl bir dönüşüm süreci yaratmaya başladığı ve ne tür sorunları açığa çıkardığı da yine bu dersin temel konularından biridir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Keleş, Ruşen (2006): Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, 9. baskı, Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım ve okuma listesi kapsamında tartışmaları içermektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Betimleme, tanımlama ve açıklama ev ödevi, açıklama ve yorumlama final sunumu ile |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenci derse devam etmek ve verilecek okuma listesindeki kaynakları okumakla yükümlüdür. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hayat.zengin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 9.30-10.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|