Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MERCAN EFE GÜNEY |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, fiziksel planlamaya temel oluşturan kavram ve terimlerin irdelenmesi; farklı yaklaşımlar bağlamında değişen anlam yüklerinin incelenmesi; terimlerin etimolojik kökleri ve bağlı oldukları bilim alanları ve kavramlaşma süreçleri; toplumsal ve mekansal güç ve süreçleri yönlendirme potansiyelleri, günlük ve akademik dildeki doğru ve yanlış kullanım üzerine örneklemeler üzerinden doktor adayının kavram bilincini yükseltmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirmede %40 oranında ödev sunumu ve %60 oranında final sınavı (ödev teslimi) etkilidir. |
Değerlendirme Kriteri |
Listeleme ve Betimleme Ödev Sunum Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse olan ilgisini / motivasyonunu artırmak için soru-cevap tekniği de kullanılmaya çalışılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mercan.efe@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 10:30-12:15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|