Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilere kıyı alanlarında çevre etki değerlendirmesi ile ilgili güncel fikirler ve yaklaşımlar hakkında, özellikle proje planlama aşamasına veya tamamlanmış projelerin değerlendirilmesi ağırlık verilerek, kapsamlı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Ekolojik, ekonomik, sosyal ve politik boyutları ile ÇED ile ilgili tüm konuları kapsamaktadır. Deniz Bilimleri'nin çevre etki değerlendirme çalışmalarına sunabileceği olanak ve katkılara özel bir ağırlık verilmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Donnelly, A., Dalal-Clayton, B. and Hughes, R. 1998. A Directory of Impact Assessment Guidelines. International Institute for Environment and Development, Russell Press, Nottingham, 211p, ISBN: 1 899825 11 8 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konu anlatımları ve proje hazırlanması şeklinde tasarlanmıştır. Dersler en yaygın yöntemler ve bunların dayandığı teori ve yaklaşımları içermektedir. Bütünleşik kıyı alanları yönetimi kavramı dersin temel felsefesini oluşturmaktadır. Dönem boyunca, öğrenciler verilen bilgi ve veriler temelinde kıyı alanlarıyla ilgil bir ÇED projesi gelistirmekten sorumludurlar. Tamamlanan projeler dönem sonunda sınıfa tartışmak üzere sunulmalıdır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|