Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ABDURRAHMAN HARUN ÖZDAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Gemi İnşaatı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya denizcilik tarihi, Mısır, Mezopotamya, Akdeniz ve Okyanuslar`da seyahat eden gemiler ile yapım teknolojisi ve evrimsel süreçler kronolojik olarak incelenecektir. Denizlerde arkeolojik araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemler ve bu yöntemlerle yapılan keşiflere ilişkin bilgiler verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
G.F.Bass, (2005), Beneath the Seven Seas: Adventures with the Institute of Nautical Archaeology (London: Thames & Hudson) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler: Teorik bilgilerin verileceği derste, ilgili konular örneklerle önemli derecede irdelenecektir. Derse ilişkin kaynakların haftalık ders programına paralel olarak öğrenciler tarafından okunması sağlanacaktır. Ders kapsamında eski çağlardan 18.yy kadar olan süreçteki gemiler arkeolojik veriler ışığında incelenecek ve denizlerde aktif olan farklı medeniyetlere ait örnekler karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Sınav sonuçlarına bağlı olarak öğrencinin genel başarı durumuna ilaveten, derse katılım durumu, ödev sunumundaki başarısı, ders içi tartışmalara katılım, sınav notunu bir üst düzeye taşıyabilecek kriterlerdir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. A.Harun Özdaş |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|