Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Kimyası Doktora |
Dersin Amacı |
Ağır metaller deniz ortamında en sıklıkla çalışılan kirleticilerden biridir. Çevredeki kalıcılıkları, sedimentte birikmeleri, eşik değerin üstünde deniz organizmalarına etkisi ve besin zincirinin en üstünde olan insana kadar ulaşabilmeleri nedeniyle ağır metaller potansiyel olarak tehlike yaratmaktadırlar. Bu dersin amacı metallerin genel özellikleri, kaynakları, cıva, kadmiyum, arsenik, kalay, kurşun, krom, bakır ve çinko gibi metallerin denizdeki döngülerini ve davranışlarını incelemektir. Bunların yanı sıra deniz kimyası öğrencilerine deniz ortamında ağır metaller ve metal ölçme teknikleri ile ilgili en son bilgiler ve uygulamalar da verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Werner Stumm and James J. Morgan., Aquatic chemistry. John Wiley and Sons Inc. 1981. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders; sınıfta sunum ve tartışma biçiminde öğretilir. Dersi alan öğrenciler derse ve laboratuar uygulamalarına devam etmek zorundadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere % 75 devam zorunluluğu vardır. Öğrencilerin her hafta işlenecek konularla ilgili bölümleri okuyarak derse gelmeleri ve sınıftaki tartışmalara katılmaları gereklidir. Ders kapsamında yapılan laboratuar uygulamalarına katılmalıdır |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr Aynur KONTAŞ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|