Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, balıkların yaşadıkları farklı ekololojik koşullara sahip habitatlara adaptasyonlarını sağlayan biyolojik mekanizmalar ile sahip oldukları anatomik ve fizyolojik özelliklerin diğer omurgalılarla kıyaslanması üzerine odaklanmıştır. Amacı, deniz biyolojisi, deniz ekolojisi, balıkçılık ve akvakültür alanlarında çalışma yapmak isteyen yüksek lisans ve/veya doktora öğrencilerine temel kavram ve bilgiler edinmelerini sağlamaktıtr. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Evans, D.H. (ed) (1998). The Physiology of Fishes, 2nd Edition, CRC Press, 519p. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders genel olarak teorik anlatım ve öğrenciler tarafından verilen iki konu hakında hazırlanaacak iki ayrı sunum çerçevesinde yürütülmektedir. Dersler, balıklarla diğer sucul canlıların fizyolojilerinin karşılaştırmalı anlatımı yaklaşımı ile sunulmaktadır. Öğrenciler tarafından hazırlanacak sunumlar, ilgili konularda son on yıl içerisinde yayınlanan bilimsel makalelerde yapılan tartışmaları içermke zorundadır. . |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|