DERS ADI

: Populasyon Dinamikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CDK 6014 Populasyon Dinamikleri SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL

Dersi Alan Birimler

Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, teorik anlatım ve dönem içerisinde öğrecilerin hazırlayacagi iki sunum temelinde hazirlanmıştır. Temel amaç, öğrencilere populasyon dinamiğinin ana ilkelerini deniz ekosistemi içerisinde yer alan ve her bir torfik düzeyi temsil eden seçilmiş canlılar ile aktarmak ve dinamiklerde görülen farklılıkları ve nedenlerini vurgulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deniz canlılarının popukasyon dinamiklerinin temel ilkeleri
2   Fitoplankton populayonları dinamikleri
3   Zooplankton populayonları dinamikleri
4   Sesil omurgasızların populasyon dinamikleri
5   Sedenter omurgasızların populasyon dinamikleri
6   Balıkların populasyon dinamikleri
7   Deniz sürüngenleri ve memelilerinin populasyon dinamikleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Populasyon dinamiğinin temelleri: Büyüme, Üreme ve Mortalite
2 Larval evrenin hayvan populasyonlarını yönetimi ve ekoloji için önemi
3 Erken yaşam dönem stratejileri: planktotrofi, lesitotrofi, kısaltılmış gelişim, doğrudan gelişim
4 Metapopulasyonlar ve mortalite
5 Populasyon modellleri: Ricker ve Roughgarden tipleri
6 Sunum I
7 Populasyona katılım
8 Larvak dağılımın yatay kontrolu
9 Davranış: Taktiksel ve kinetik tepkiler, dahili saatler clocks
10 Deniz populasyon ve komünite dinamiklerinin regülasyonu
11 Üreme
12 Mortalite
13 Temel modeller
14 Sunum II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sparre, P and Venema, S. C. (1988). Introduction to Tropical Fish Stock Assessment - Part 1: Manual. FAO FISHERIES TECHNICAL PAPER 306/1 Rev. 2.
Gessler, D. (2003). Population Dynamics, Marine Community Ecology, and Oceanography of Marine Microbes
Jonathan Roughgarden, J, Iwasa, Y. and C. Baxter (1985). Demographic Theory For An Open Marine Population With Space-Limited Recruıtment, Ecology, 66(1), pp. 54-67

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin populasyon dinamiklerini belirleyen ana bileşenlere ait bir odak bölümü bulunmaktadır. Bu odak bölüm temelinde, her bir trofik düzeyi/habitatı temsil edecek şekilde seçilen canlılara ait populasyon dinamikleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla aktarılmaktadır. Teorik içerik, ekolojik kavramlar ve mekanizmalar temelinde sunulmaktadır, öğrencilere sunulan ve/veya öğrencilerin sunacağı makalelerin üzerinden yapılan tartışmalarla, temel süreçler, adaptasytonlar evrimsel etkiler ve araştırma yöntemleri gözden geçirilecektir. Öğrenciler seçilen konularda iki sunum hazırlayıp tartışmak üzere sunacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN 1 SUNUM 1
2 SUN 2 SUNUM 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 12 2 24
Sunumlar 2 2 4
Ders öncesi/sonrası hazırlık 12 4 48
Sunum hazırlıkları 2 36 72
Okuma 1 12 12
Final sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134343434
ÖK.233433433
ÖK.333334334
ÖK.422433443
ÖK.534343333
ÖK.643344324
ÖK.723333434