DERS ADI

: Okyanusların Oluşumu ve Jeodinamikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DJJ 6016 Okyanusların Oluşumu ve Jeodinamikleri SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okyanus baseninin şekillenmesindeki süreçleri, okyanusal kabuğun bileşimi ve yapısını tanımlamak ve kıta kenarlarının majör özelliklerini kontrol etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizlerde bilimsel ve mühendislik amaçlı çalışmalar yapma becerisine sahip olmak.
2   Okyanuslar hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konuda yapılacak çalışmalarda yer almak.
3   Başta ülkemizi çevreleyen denizlerdeki kıta sahanlığı olmak üzere dünya denizlerinde, jeolojik ve jeofizik yöntemlerle tüm cansız denizel kaynakları araştırma becerisine sahip olmak.
4   Kıta kenarlarının özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
5   Mevcut donanım, yazılım ve bilişim teknolojilerini kullanarak özgün çalışmalarda yer alabilmek.
6   Deniz çalışmalarında tecrübe kazanabilmek.
7   ARGE projeleri ile mevcut donanım ve yazılımları kullanabilmek.
8   Deniz araştırmaları yapan kurumlarda yetişmiş insan gücü kapasitesine sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünya Okyanusları Atlantik Okyanusu; Pasifik Okyanusu; Hint Okyanusu; Kuzey Okyanusu
2 Temel Okyanusal Özellikler
3 Okyanusların Kökeni
4 Okyanus Sırtları ve Trenchler
5 Konveksiyon Akımları ve Okyanusal Sırtlar
6 Okyanus Sırtlarının Jeofiziksel Özellikleri
7 Vize Sınavı
8 Kıtasal Açılmanın Paleomanyetik Kanıtları
9 Okyanusal Trenchler için Jeolojik Kanıtlar
10 Okyanusal Trenchler için Jeofizik Kanıtlar
11 Kıtaların Tarihi
12 Yeryüzü Değişimleri için Yapılan Tahminler Yeryüzü Değişimleri için Yapılan Tahminler
13 Okyanusların Haritalanması
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders Kitabı: Brown, J., Colling, A., Park, D., Phillips, J., Rothery, D., Wright, J. (1989). The Ocean Basins: Their Structure and Evolution (First Edition).

2. Ders Sunumları (yardımcı ders materyali olarak) Ders kitabının tamamlayıcı materyali.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri ortaya çıkan sorulara yanıt vermeye yönlendirir ve ders içeriği hakkında görüşlerini sunmalarını ister. Dersler, veri toplama ile ilgili bilgiler ve örnek veri analizlerinin önemli ölçüde pekiştirildiği bir ortamda gerçkleştirilen değerlendirmeye yöneliktir.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilecektir. Hazırlanan ödevler ve sunumlar bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Bu şekilde öğrencilerin sınıf içi tartışmalarına katılımı önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Bilgisayar Uygulamaları
Laboratuar uygulamalarında, veri yorumlamalarını gerçekleştirmek amacıyla veri işlem programları tanıtılacaktır. Bu yazılımların kullanımına ilişkin bilgiler, veri yorumlama konusu ile ilgili sınıf içi uygulamalar, tartışmalar ve veri işlem yöntemi ile ilgili kaynak kitaplar kullanılarak sağlanacaktır.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, okyanus yapıları hakkında bilgi elde edilmesi becerisini ölçecektir. Her sınav sınıf materyalini kapsayacak ve ödev olarak verilen uygulamaları içerecektir. Öğrencinin problemler üzerinde çalışması ve bunları anlaması, öğrencinin dersi başarı ile tamamlayabilmesi için şarttır. Öğrencilerin dersin içeriği ile ilgili herhangi bir konuda sunumlar hazırlaması ve hazırlanan sunumların sınıf içinde tartışmasının gerçekleştirilmesi ile öğrencilerin tartışma, derse katılım ve yorum kabiliyetleri geliştirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlarda her bir bölümden bir ana konu yer alacaktır. Her bir konuya ilişkin bir ya da daha fazla soru sorulacaktır. Sınav sorularının puan değerlendirmesi öğretim üyesinin belirlediği puan sistemine göre gerçekleştirilecektir.
2. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.
3. İki not arasındaki sınırda olan notlar için iyi bir katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
4. Konunun açık bir şekilde anlaşılmış olması, veri değerlendirme sonuçlarının doğruluğu, dersin içeriği ile ilgili hazırlanan sunumlar üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak sunum veya ev ödevinin geç yapılması için bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
Bakü Bulvarı No:100 İnciraltı/İZMİR
Tel: 0232 278 55 65/ 157
Faks: 0232 278 50 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kitap Okuma 11 3 33
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 8 5 40
Sunum Hazırlama 5 7 35
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13245332222345
ÖK.25224222322223
ÖK.35345232222334
ÖK.44255333222113
ÖK.52133222122455
ÖK.64455232112345
ÖK.73234221225445
ÖK.84334321122545