Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MUSTAFA YAVUZ ERGÜN |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Günümüzde organik bileşiklerden yapılan malzemeler teknolojik alanlarda oldukça fazla kullanım alanı bulmaktadır. Organik malzemelerin yapılarındaki fonksiyonel gruplar onların kullanım alanlarında da önemli rol oynamaktadır. Bu ders organik malzeme yapısını ve organik malzemelerdeki olası fonksiyonel grupların reaksiyonlarla nasıl oluşturulduğunu kavrayabilecek insan kaynakları yetiştirmektir. Bu dersin amacı öğrencilere organik yapıların ve malzemelerin basit temelleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca organik elektronik malzemelerde organik fonksiyonel grupların tanınması ve yapıyla ilişkisini anlamak amaçlardandır.Öğrencilere sunuma ve tasarıma dayalı ödevler verilecek ve dersin değerlendirilmesinde bu ödevler etkili olacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1.Stanley H. Pine Organic Chemistry Mc Graw Hill, 1980. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, konu anlatım, soru cevap tekniği örneklendirme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenci ödev hazırlama (%25), ara sınav (%25) ve yarıyıl sonu sınavı (%50) ile |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ödev hazırlama, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Mustafa Yavuz Ergün |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma: 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|