Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. IŞIL BİRLİK |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı yapısal nano malzemelerin sınıflandırması, üretim yöntemleri, karakterizasyonu, kararlılığı, mekanik özellikleri, korozyonu ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Yapısal nano kristal malzemelere ihtiyaç duyma nedenleri açıklanmakta ve farklı formlarda nano malzemelerin üretim metotları tartışılmaktadır. Nano malzemelerin karakterizasyon yöntemleri belirtildikten sonra nano malzemelerin mekanik özellikleri, korozyon özellikleri ve uygulama alanları hakkında detaylı olarak açıklama yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Structural Nanocrystalline Materials: Fundamentals and Applications, C. Koch, I. A. Ovid'ko, S. Seal, S. Veprek, Cambridge University Press, 2007. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum yolu ile ders anlatımı, öğrenci sunumları, ara sınav ve final sınavı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm öğrenme çıktıları ara sınav, final sınavı ve öğrenci sunumları ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Işıl BİRLİK |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyelerinin kapılarında yer alan haftalık ders programında belirtilen öğrenci danışma saatleridir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|