DERS ADI

: Sınır Tabaka Teorisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEE 5054 Sınır Tabaka Teorisi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAN ÖZGÜR ÇOLPAN

Dersi Alan Birimler

Termodinamik Bütünleşik Doktora
Termodinamik Doktora
Termodinamik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere laminar, geçiş, ve türbülans sınır tabakalarını ve serbest kesme akımlarını tanıtmaktır. Temel sınır tabakası ve ısı transferi hesaplamaları uygulama teknikleri de bu derste anlatılacak ve ödev ve projelerde kullanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınır tabakası teorisini anlamak
2   Sıkıştırılamaz Navier-Stokes denklemlerini anlamak
3   Benzerlik çözümlerini anlamak
4   Laminar ve türbülans sınır tabakalarını anlamak
5   Kesme akımlarını anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kesme akımlarının genel özellikleri
2 Sıkıştırılamaz Navier-Stokes Denklemleri ve sınır koşulları
3 N-S denkleminin laminar sınır tabakası denklemlerine indirgenmesi
4 Sıkıştırılamaz sınır tabakası denklemlerinin benzerlik çözümleri
5 Sıkıştırılamaz momentum denkleminin integral formu
6 Momentum denkleminin integral formunun yaklaşık çözümleri
7 Isı transferi ile sıkıştırılabilir laminar sınır tabakaları
8 Isı transferi ile hipersonik laminar sınır tabakaları
9 Hipersonik kesme etkileşimleri
10 Ara sınav
11 Denge ve laminar akımlara geçiş
12 Denge ve laminar akımlara geçiş
13 Sıkıştırılabilir türbülans sınır tabakaları
14 Sıkıştırılabilir türbülans sınır tabakaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. White, F. M.; Viscous Fluid Flow, 3rd edition, McGraw-Hill, 2006.
2. Schetz, J.A.; Boundary Layer Analysis, Prentice-Hall, 1992.
3. Schlichting, H.; Boundary Layer Theory, 7th edition, McGraw-Hill, 1979.
4. Rosenhead, L.; Laminar Boundary Layers, Oxford University Press, 1963.
5. Dorrance, W. H.; Viscous Hypersonic Flow, McGraw-Hill, 1962
6. Hirschel, E. H.; Basics of Aerothermodynamics, Springer & AIAA, 2005.
7. Anderson, J. D.; Hypersonic and High Temperature Gas Dynamics, 2nd ed., AIAA, 2006.
8. Hayes, W. D. and Probstein, R. F.;Hypersonic FlowTheory, Academic, 1959.
9. Hankey, W. L.; Re-Entry Aerodynamics, AIAA, 1989.
10. Bertin, J. J.; Hypersonic Aerothermodynamics, AIAA, 1994.
11. Truitt, R. W.; Aerodynamic Heating, The Ronald Press Co., 1960

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumları, problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 18 72
Ödev Hazırlama 4 18 72
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555233233553
ÖK.2555233233553
ÖK.3555233233553
ÖK.4555233233553
ÖK.5555233233553