Ders Bilgileri
| 
 
 | 
| Dersi Veren Birim | 
| Fen Bilimleri Enstitüsü | 
| Dersin Düzeyi | 
| Yüksek Lisans | 
| Ders Koordinatörü | 
| DOÇ.DR. YILDIZ KALINCI | 
| Dersi Alan Birimler | 
| Termodinamik Bütünleşik Doktora | 
| Dersin Amacı | 
| Genel mühendislik olaylarının enerji ve ekserji analizlerinin yapılması, saf madde ve karışımların termodinamik davranışlarının çözümlenebilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, temel kavramlar, enerji dönüşümleri, saf madde özellikleri, kapalı/açık sistemler, güç çevrimleri, soğutma çevrimleri, termodinamik özellik bağıntıları, gaz karışımları, gaz-buhar karışımları ve kimyasal tepkimeler konularında temel esaslar kapsamında bir giriş yapılmaktadır. | 
| Dersin Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
| 
 | 
| Dersin Öğretim Türü | 
| Örgün Öğretim | 
| Dersin Önkoşulu/Önkoşulları | 
| Yok | 
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 
| Yok | 
| Ders İçeriği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | 
| Ders İçin Önerilen Kaynaklar | 
| M. Moran, H. Shapiro, Fundamentals of Engineering Thermodynamics, 6. Ed., Wiley&Sons, 2008. | 
| Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | 
| Ders metninin anlatılması ve araştırma problemleri verilmesi. | 
| Değerlendirme Yöntemleri | ||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. | 
| Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar | 
| Öğrenme çıktıları ile ilgili sayısal hesaplamalar (problem) içeren araştırma ödevleri verilecek ve değerlendirme sınavları yapılacaktır. | 
| Değerlendirme Kriteri | 
| Öğrenme çıktıları ile ilgili sayısal hesaplamalar (problem) içeren araştırma ödevleri verilecek ve değerlendirme sınavları yapılacaktır. | 
| Dersin Öğretim Dili | 
| Türkçe | 
| Derse İlişkin Politika ve Kurallar | 
| İlan Edilecektir. | 
| Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri | 
| yildiz.kalinci@deu.edu.tr | 
| Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri | 
| Çarşamba:            11:00-12:00   | 
| Staj Durumu | 
| YOK | 
| İş Yükü Hesaplaması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | 

 
 