DERS ADI

: Sulak Alanların Hidrojeolojisi ve Hidrojeokimyası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5106 Sulak Alanların Hidrojeolojisi ve Hidrojeokimyası SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ADİLE MELİS SOMAY ALTAŞ

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sulak alanlardaki suyun mevcudiyetinin öneminin vurgulanması, sulak alanların hidrojeolojik ve hidrojeokimyasal (Major, minör iyonlar, çevresel izotoplar) açıdan değerlendirilip tanımlanıp yorumlanması, karşılaşılan temel çevresel sorunlara çözüm önerileri getirilmesinin öğretilmesi bu dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hidrolojik sistemlerin temel özelliklerini tanımlayabilme.
2   Sulak alanların jeolojik oluşumlarını yorumlayabilme.
3   Hidrojeolojik bilgilerden yararlanabilme.
4   Sulak alanlarda hidrojeokimyasal olayları irdeleyebilme.
5   Sulak alanlarda hidrojeolojik ve hidrojeokimyasal yaklaşımlar üretebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sulak Alanlarla İlgili Temel Bilgiler
2 Sulak Alanların Hidrolojisi
3 Sulak Alanların Oluşumu ve Jeolojisi
4 Sulak Alanların Hidrojeolojisi
5 Sulak Alanlarda Yüzey Suyu-Yer altı Suyu Etkileşimleri-I
6 Sulak Alanlarda Yüzey Suyu-Yer altı Suyu Etkileşimleri-II
7 Sulak Alanların Hidrojeokimyası
8 Sulak Alanlarda Tuzlu Su Girişimi
9 Sulak Alanlarda Ağır Metal Kirliliği
10 Sulak Alanlarda Çevresel İzotop Çalışmaları
11 ARA SINAV
12 Türkiye de ki Başlıca Sulak Alanların Hidrojeolojisi
13 Türkiye de ki Başlıca Sulak Alanların Hidrojeokimyası
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Sulak Alanlar (2013); TC Orman ve Su İşleri Bakanlığı
Wetlands(2000); Mitsch WJ, James G, Gosselink JG, John Wiley & Sons Publications.
Wetlands and Hydrology (2000); Acreman M., MedWet Publications.
Yardımcı kaynaklar:
Wetland Indicators (2002); Tiner, RW.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sözlü ve görsel sunum, haritalama, ödev sunumu ve tartışma şeklinde yürütülecektir. Öğrencilerin tüm ders, uygulama ve tartışmalara katılması beklenmektedir. Ayrıca, her öğrenci veya öğrenci grupları açık tartışma şeklinde yapılacak oturumlarda ödevlerini sunacaklardır. Öğrenciler yaptıkları ödev sunumunu rapor olarak da teslim edeceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasinav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav Jeoloji Mühendisliği Bölümü nde yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Arasınav %25: Dersin öğrenme çıktılarının yoklanması ve değerlendirilmesi.
2. Ödev %25: Öğrenme çıktılarının uygulanmasının yayınların incelenmesiyle tartışılması.
3. Final Sınavı %50: Dersin öğrenme çıktılarının yoklanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev vermeyen öğrenci Final sınavına giremez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0.232.3017337; e-posta: melis.somay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba/13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 50 50
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.35533
ÖK.4555535
ÖK.55555555355