DERS ADI

: Levha Tektoniği ve Jeofizik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GPE 5015 Levha Tektoniği ve Jeofizik SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yer ve davranışının genel anlamı ile okyanuslar ve onun dinamiği hakkında genel bilgiler. Bu ders yerin ve okyanusların temel kavramlarına ve bu yapılarla ilgili jeofizik anomalileri (Gravite; Manyetik; Paleomanyetizma; Isı akısı; Sismoloji) giriş sağlamayı amaçlamaktadır. Türkiye ve çevreleyen bölgelerin (Doğu Akdeniz, Ege ve Karadeniz) yapısı ve tektonizması. Levha tektoniği kapsamında yer tehlikeleri

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yerin temel yapısını açıklayabilme (kabuk, manto ve çekirdek)
2   Yer dinamiğinin temel kavramlarını (okyanuslar ve kıtalar) kavrayabilme
3   Orta-okyanus sırtları, dalma-batma zonlar ve çarpışma zonlarını tanımlayabilme
4   Levha tektoniğini anlayabilmek için sismoloji, ısı akısı, topojeodezi, gravite ve manyetik jeofizik verilerini kullanabilme
5   Levha tektoniği kapsamında Türkiye ve çevreleyen bölgelerin tektoniğini araştırabilme
6   Yer tehlikeleri açısından sonuçlarını ve etkilerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yer yapısına giriş (kabuk, manto ve çekirdek)
2 Okyanuslar ve kıtalar
3 Deprem ve volkan kuşakları
4 Temel yer levhaları
5 Levha tektoniği nedir
6 Levha tektoniğinin kinematiği ve dinamiği
7 Orta-okyanus sırtları, dalma-batma zonları ve çarpışma zonları
8 Okyanus basenlerini anlamak
9 Türkiye ve çevreleyen alanların genel tektonik çatısı
10 Ara Sınav
11 Çarpışma zonun Alp-Himalaya sistemi (Tetis bağlantısı)
12 Doğu Akdeniz ve Karadeniz in yapısı
13 Levha tektoniğinin olabilecek yer tehlikelerine etkileri
14 Sunumlar ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Condie, K.C., Plate Tectonics and Crustal Evolution, Pergamon Pres, 1976.

Yardımcı kaynaklar:
- Open University Course Team, The Ocean Basins: Their Structure and Evolution, Pergamon Pres, 1989.
- Cloud, P., Adventures in Earth History, Freeman and Company, 1970.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, ödev/sunum, dönem içi ve dönem sonu sınavları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarına göre öğrencinin başarı notu belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödevler: % 25 (OÇ1, OÇ2, OÇ3; OÇ4, OÇ5; OÇ6)
Arasınav: %25 (OÇ1, OÇ2, OÇ3; OÇ4)
Yarıyıl sonu sınavı: %50 (OÇ1; OÇ2, OÇ3, OÇ4; OÇ5, OÇ6)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylul Universitesi, Mühendislik Fakültesi, Jeofizik Mühendisliği Bölümü, Tınaztepe Yerleşkesi, 35160 Buca, Izmir
mustafa.ergun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 09:30-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Ödev hazırlama 1 10 10
Ödev hazırlama 5 5 25
Diğer (lütfen belirtiniz) Makale tarama 1 10 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.65