Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. OKAN ÖNAL |
Dersi Alan Birimler |
Yapı Malzemesi Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Yapı malzemelerinin; mekanik, fiziksel ve kimyasal özellikleri deneysel çalışmalar yardımıyla tespit edilmektedir. Deneylerin planlaması ve örneklerin hazırlanması başarılı bir deneysel çalışmanın en önemli aşamalarıdır. Bu dersin amacı, inşaat mühendisliği yüksek lisans öğrencilerine mühendislik deneylerinin temellerini tanıtmaktır. Ölçüm sistemleri, elektriksel sinyaller, bilgisayarlı veri toplama sistemleri, ayrık örnekleme ve analizi ile zamana bağlı değişen sinyallerin ölçüm sistemleri, mekanik büyüklüklerin ölçümü, basınç ölçümü ve diğer birçok konu bu derste ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: - Wheeler A.J., Ganji A.R. Introduction to Engineering Experimentation , Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1996. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında yapılan sunumlar ve ders kitabı kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara sınav, dönem içinde verilen ödevler ve final sınavı değerlendirmede kullanılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, dönem içinde verilen ödevler ve final sınavı değerlendirmede kullanılacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler ödevlerin hazırlanmasında laboratuvar ekipmanlarından faydalanabilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr.Gürkan Özden (gurkan.ozden@deu.edu.tr) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem açıldığında duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|