Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. TÜRKAY BARAN |
Dersi Alan Birimler |
Hidrolik - Hidroloji ve Su Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı su kaynakları sistemlerinin planlama, tasarım ve işletim süreçlerinde kullanılan planlama ve karar verme ölçütlerini tanıtmaktır. Bu kapsamda istatistiksel analiz ve matematiksel benzetim ve eniyileme yöntemleri de incelenmektedir. Bölgesel ve uluslararası bazı örnekler üzerinden, teknik analiz (eniyileme) sonuçları ile karar vericiler arasındaki etkileşim ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Hydrosystems Engineering and Management, by L.W. Mays and Y.-K. Tung, McGraw-Hill, Inc., 1992; Economics of the Environment: Selected Readings, Stavins RH, W. W. Norton & Company, 2012; Water Resource Systems Planning & Analysis, Loucks DP et al., Prentice Hall, 1981; Water Resource Systems Planning & Analysis, Jain SK and Singh VP, Elsevier, 2003 Water Resources Management: Principles, Regulations, and Cases, Grigg NS, Mc-Graw Hill, 1996. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders + Ödev + Çeviri + Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1 ve ÖÇ2 : Ara sınav ve Final Sınavı |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
turkay.baran@deu.edu.tr, 0.232.3017030 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|