Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MİNE TANAÇ ZEREN |
Dersi Alan Birimler |
Restorasyon Doktora |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında, Dini yapıların kentler için önemli birer kent imgesi olmaları, kentlerin kimliklerinin oluşumunda etkin bir yer tutmaları tartışılacak ve dini yapıların koruma sorunları bu bağlamda ele alınacaktır. Dersin amacı, Anıt yapılar içerisinde barındırdıkları anlam bağlamında farklı bir yer tutan dini yapıların karşılaştıkları koruma problemlerini ortaya koyak bu problemlere getirilecek çözüm önerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ahunbay,Z.(1999). Tarihi Çevrede Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayın. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ve uygulama çalışmaları ile tartışma biçiminde işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin dönem içerisinde yaptıkları çalışmaların sunumundan aldıkları not yıl içi notu olarak değerlendirilecektir. Yüzdesi %50 dir. Dönem sonunda yaptıkları sunumları revize ederek teslim edeceklerdir. Teslimleri final notu olarak değerlendirilecektir. ( % 50 çalışmanın sunumu, % 50 sunumun teslimi) |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev Sunumu % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 ) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mine.tanac@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra belirtilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|