DERS ADI

: Tarihi Yapıların Koruma ve Dönüşümü için Teorik ve Pratik Bağlamdaki Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5177 Tarihi Yapıların Koruma ve Dönüşümü için Teorik ve Pratik Bağlamdaki Yaklaşımlar SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi yapıların korunması ve dönüşümüne ilişkin teorik ve pratik yaklaşımları öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki tarihsel ve çağdaş gelişmelerin çözümlenebilmesi
2   2-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki teorilerin ve ilkelerin açıklanabilmesi
3   3-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki uygulamaların irdelenebilmesi
4   4-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki yaklaşımların tartışılabilmesi
5   5-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki güncel olguların değerlendirilebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-Ders içeriği ve yöntemlerinin takdimi 11-Araştırmaların sunumu ve sonuçların tartışılması
2 2-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümü konusundaki genel problematiklerin gözden geçirilmesi 12-Araştırmaların sunumu ve sonuçların tartışılması
3 3-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümüne ilişkin tarihsel çerçevenin gözden geçirilmesi 13-Araştırmaların sunumu ve sonuçların tartışılması
4 4-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümüne ilişkin teorik çerçeve, kavram ve ilkelerin tartışılması 14-Genel Değerlendirme
5 5-Araştırma konuları/ödevlere yönelik içeriklerin kurgulanması
6 6-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümüne yönelik yaklaşımların teorik kapsamda irdelenmesi
7 7-Tarihi yapıların korunması ve dönüşümüne yönelik yaklaşımların teorik kapsamda irdelenmesi
8 8-Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yaklaşımların uygulama kapsamında irdelenmesi
9 9-Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yaklaşımların uygulama kapsamında irdelenmesi
10 10-Araştırma konularının raporları/ödevlerin teslimi ve genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuban, Doğan, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul:Yem Yayın, 2000.
Nora, Pierre, Hafıza Mekânları, Ankara:Dost Kitabevi, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 DK DerseKatılım
3 FOD FinalÖdevi
4 BNS BNS ODV * 0.40 + DK * 0.10+ FOD * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev, Sunum %40, Derse Katılım %10, Final Ödevi %50

Değerlendirme Kriteri

Ödev, Sunum %40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Ödevi %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse katılım %10 (ÖÇ1, ÖÇ3)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumları 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511