DERS ADI

: Miras Alanlarının Korunmasında Kültür-Mekan İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5185 Miras Alanlarının Korunmasında Kültür-Mekan İlişkileri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültür, fiziksel çevrenin ve sosyal yapının oluşumunda önemli bir role sahiptir. Öte yandan, fiziksel çevrenin temel bileşenlerinden olan yer, fiziksel ve sosyal çevrenin kültürel girdilerini tanımlamak için önemli bir araçtır. Bu çerçevede dersin amacı, kültür- mekan ilişkilerinin ve miras alanlarının korunmasındaki rolünün anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mekân; Yer ve Kültür kavramlarını tanımlama,
2   Kültür- Mekân ilişkilerini sorgulama,
3   Yerin kültürel temsiliyet değerini sorgulama,
4   Miras alanlarının sosyal ve kültürel girdilerine karşı farkındalık kazandırma,
5   Miras alanlarının korunması kapsamında kültürel, mekânsal ve toplumsal dinamikleri ilişkilendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Mekan ve Yer
3 Kültür; Kültürel Bellek; Kültür- Mekan İlişkileri; Yer in Temsiliyeti
4 Kimliğin Oluşumu: Kentsel Kimlik; Yer Kimliği, Yere Bağlılık, Yer in Belleği
5 Kültürel Miras ve Kültürel Peyzaj: Miras Alanları; Yerel Kimlik; Çeşitlilik/ Farklılık; Yer değiştirmek
6 Yer ve Toplum, Aktörler: Kültürel Üreticiler (sanatçılar, tasarımcılar, zanaatkârlar, tarihçiler)
7 Yer (Araştırma konularının belirlenmesi)
8 Alan çalışması
9 Yer e ilişkin sunumlar
10 Alan çalışması
11 Öğrenci çalışmalarının tartışılması
12 Öğrenci çalışmalarının tartışılması
13 Bireysel/ Grup çalışmalarının sunumu.
14 Bireysel/ Grup çalışmalarının sunumu.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lefebvre,Henri (1991). The Production of Space, Blackwell Publishers Ltd.
- Tuan, Yi-Fu. (2001). Space and Place: the Perspective of Experience, University of Minnesota Press.
- Cresswell, Tim. (2004). Place: A Short Introduction, Blackwell Publishers Ltd.
- Lewicka, Maria. Place attachment, place identity, and place memory:Restoring the forgotten city past , Journal of Environmental Psychology, 28, 2008, pp: 209-231.
-Raadik-Cottrell, Jana. Cultural Memory And Place Identity: Creating Place Experience , 2010. Phd dissertation in Colorado State University
- Casakin,H & Bernando,F. (Ed.). (2012). The Role of Place Identity in the Perception, Understanding, and Design of Built Environments, Bentham Science Publishers Ltd.
- Birol Akkurt, H. (2012). Reconstitution of the Place Identity within the Intervention Efforts in the Historic Built Environment in The Role of Place Identity in the Perception, Understanding, and Design of Built Environments (Ed: Casakin,H&Bernando,F) pp:63-77

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, kavramsal tartışmalar, bireysel/ grup araştırma ve çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Final Sınavı yerine öğrencilerden, dersin kuramsal çerçevesi dahilinde belirlenecek bireysel/grup çalışmalarına ilişkin bir araştırma makalesi hazırlamaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev-Sunum % 40
Derse Katılım % 10
Final Sınavı (makale) % 50
--
Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse ve tartışmalara aktif katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Alan/saha çalışması 2 4 8
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı- makale 1 2 2
Vize -Sunum 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1544
ÖK.2544
ÖK.3545554
ÖK.4545554
ÖK.55455544