DERS ADI

: Sürdürülebilir Mimarlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5156 Sürdürülebilir Mimarlık SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İLKNUR TÜRKSEVEN DOĞRUSOY

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Sürdürülebilir mimarlık sürdürülebilirliğin üç önemli boyutu ile ilişkilidir ki bunlar fiziksel sürdürülebilirlik, sosyo-kültürel sürdürülebilirlik ve ekonomik sürdürülebilirliktir. Dersin amacı, öğrencileri sürdürülebilir mimarlığın farklı açılardan çok yönlü özellikleri ile tanıştırmak ve eleştirel bir gözle günümüz mimarlığında sürdürülebilirliği tehdit eden politik, ekonomik, sosyal ve ekolojik faktörleri keşfetmelerini sağlamaktır. Buna ek olarak, öğrenciler derste kendilerini sürdürülebilir mimarlıkla ilgili bir araştırma problemi belirleme, araştırma konuları ile ilgili seminer hazırlama ve araştırma raporu yazma konularında geliştirmektedirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilir mimarlığın temel boyutlarını öğrenmek
2   Sürdürülebilirliği tehdit eden faktörleri öğrenmek
3   Sürdürülebilir mimarlıkla ilgili araştırma problemi tanımlamak
4   Araştırma konusu ile ilgili sunum hazırlamak
5   Araştırma konusu ile ilgili rapor yazmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin amacı ve içeriği, okuma listesinin verilmesi
2 Sürdürülebilirlik kavramına ve sürdürülebilir mimarlığa giriş, Sürdürülebilir mimarlığın temel boyutları nelerdir
3 Çevresel problemler, fiziksel kaynakların korunumu, enerji etkinliğinin önemi, mimari tasarım ve sürdürülebilirlik
4 Sosyo-kültürel konular; sosyal kimlik, kültürel değerler, insan için tasarım ve sürdürülebilir mimarlık
5 Sürdürülebilir mimarlığın ekonomik boyutu
6 Sürdürülebilir mimarlığı tehdit eden politik, ekonomik, sosyal ve ekolojik problemler
7 Araştırma probleminin belirlenmesi
8 Araştırma probleminin sunumu (Öğrenci sunumu)
9 Literatür taraması ve araştırma probleminin sınırlandırılması
10 Araştırma
11 Araştırma
12 Araştırma sonuçlarının sunulması (Öğrenci sunumu)
13 Araştırma raporu yazımının temel prensipleri
14 Araştırma raporunun sunumu ve tartışmalar (Öğrenci sunumu)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sassi, P. (2006). Strategies for sustainable architecture http://library.uniteddiversity.coop/Ecological_Building/Strategies_for_Sustainable_Architecture.pdf
Bennetts, H., Radford, A. , Williamson, T. (2004). Understanding Sustainable Architecture, Taylor and Francis: NewYork.
Steele, J. (1997). Sustainable Architecture: Principles, Paradigms, and Case Studies, McGraw-Hill.
Türkseven Doğrusoy İ, Erhan Serin (2015). "A Holistic Approach of Energy Efficient Building Design, Case Study: A Housing Design Proposal in Seferihisar, İzmir, Turkey", Journal of Settlements and Spatial Planning, vol. 6, no. 1, 37-49.
Türkseven Dogrusoy İ, Dalgakiran A (2011). "An Alternative Approach in Sustainable Planning: Slow Urbanism", Archnet-IJAR, International Journal of Architectural Research, Volume 5 / Issue 1 / 127-142.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler / Uygulama
Derslerin konuyla ilgili kuramsal bilgi aktarımları öğrencilerin araştırma konuları dikkate alınarak yapılmaktadır.
2. Ödevler
Öğrenciler kendi araştırma konuları ile ilgili sunum ve araştırma dosyası hazırlayacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunumlar: 40%
Tartışmalara katılım: %10
Araştırma raporu: 50 %

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar: 40 %, ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3
Tartışmalara katılım: %10, ÖÇ1, ÖÇ2
Araştırma raporu: 50 %, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İlknur Türkseven Doğrusoy
ilknur.turkseven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 3 27
Öğrenci sunumları 3 3 9
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Araştırma raporu hazırlığı (Final) 1 70 70
Sunum hazırlama 3 15 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51