DERS ADI

: Yüksek Lisans Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 5096 Yüksek Lisans Seminer ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÇETİN DİŞİBÜYÜK

Dersi Alan Birimler

Matematik Yüksek Lisans (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri belirli veya seçilen konuyla ilgili literatür taraması yapmak için teşvik etmek. Onlara araştırılan literatürden toplanan bilgileri sentezlemeyi öğrenme fırsatı vermek. Bulguları mevcut literatür ışığında analiz etmek, yorumlamak ve tartışmak. Sonuçları bir rapor şeklinde derlemek ve bir hedef kitleye sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen bir konuda literatür taraması yapabilme.
2   Literatür araştırma sonuçlarını toplama, sentezleme, analiz etme ve yorumlama. Önceden belirlenmiş bir problem veya konu için çözüme ulaşma veya ilgi dışındaki alanlarla ilişkilendirme.
3   Literatür araştırması bulgularına dayalı bir rapor hazırlayabilme ve bir seyirci önce bunları güvenle sunabilme.
4   Bulguların literatür taramasını yapma, detaylı bir hazırlığa bağlı olarak bulguları raporlama ve dinleyicilere savunma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirlenmiş veya seçilmiş problemi anlama ve sonuca ulaşmak için izlenecek yaklaşıma karar verilmesi.
2 Belirlenmiş veya seçilmiş problemi anlama ve sonuca ulaşmak için izlenecek yaklaşıma karar verilmesi.
3 Literatür çalışması yaparak konuyla ilgili bilgileri içeren makale ve kitapları bulmak ve onları okumak.
4 Literatür çalışması yaparak konuyla ilgili bilgileri içeren makale ve kitapları bulmak ve onları okumak.
5 Literatür çalışması yaparak konuyla ilgili bilgileri içeren makale ve kitapları bulmak ve onları okumak.
6 Literatür çalışması yaparak konuyla ilgili bilgileri içeren makale ve kitapları bulmak ve onları okumak.
7 Kaydedilen ilerlemenin gözden geçirilmesi
8 Problemin çözümüme ulaşmak veya konuyla ilgili faydalı veri tabanı oluşturmak için literatürü sınıflandırılması.
9 Problemin çözümüme ulaşmak veya konuyla ilgili faydalı veri tabanı oluşturmak için literatürü sınıflandırılması.
10 Çalışılan konu hakkında rapor yazılması.
11 Çalışılan konu hakkında rapor yazılması.
12 Çalışılan konu hakkında rapor yazılması.
13 Çalışılan konu hakkında rapor yazılması.
14 Dinleyicilere raporun sunulması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler konuyla ilgili literatür taraması üzerindeki çalışma, veri toplama, derleme, analiz etme ve dönem sonunda sonuçları raporlayıp sunma yetenekleri ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Kitap Okuma 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 21 21
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.133334
ÖK.243444544454
ÖK.343444544454
ÖK.443444444444