Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, örneklemenin temel mantığını öğretmek ve gerçek hayatta yaşanan problemler hakkında tecrübe kazandırmaktır. Ders, örneklemede kullanılan temel tekniklerden basit rastgele örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi çok aşamalı örnekleme ve büyüklükle orantılı olasılık örneklemesini kapsamaktadır. Bu yöntemler örnekleme tasarımı kapsamında daha fazla incelenecektir. Ders ayrıca sıralı küme örneklemesi gibi güncel teknikleri de kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
R.L. Scheaffer, W. Mendenhall, R.L. Ott, K.G. Gerow, Survey Sampling, 7th Edition, Brooks/Cole, Canada, 2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, Ödev, Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav ve sunumların değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|