DERS ADI

: İleri Örnekleme Teorisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6007 İleri Örnekleme Teorisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora (İngilizce)
İstatistik Yüksek Lisans (İngilizce)
İstatistik Bütünleşik Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin ilk amacı örnekleme tekniklerinin teorik ve uygulamalı yönlerine giriş yapmayı sağlamaktır. İkinci amacı öğrenciler tarafından çalışılmış olunan alıştırmalar ve teorinin pratikte nasıl uygulanabileceğini gösterilmesi ile örnekleme araştırmalarında kullanmak için geliştirilen örnekleme teorisinin kapsamlı bir hesabını sunmaktır. Ders, örneklemede kullanılan temel tekniklerden basit rastgele örnekleme, oranlar için örnekleme, örneklem büyüklüğünün tahmini, oran tahmini, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme ve küme örneklemesini kapsamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örnekleme Tekniklerinin teorik ve uygulamalı yönlerini anlayabilme
2   Teorinin pratikte nasıl uygulanacağını anlayabilme
3   Araştırma için uygun örnekleme tekniğini seçebilme
4   Uygun örnekleme tekniklerini kullanarak parametre tahminlerini elde edebilme
5   Araştırmadaki hatanın kaynaklarını ve elde edilen sonuçları yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Örnekleme Metodunun Avantajları
2 Basit Rasgele Örnekleme
3 Oran ve Yüzdeler için Örnekleme
4 Örnekleme Büyüklüğünün Tahmini,
5 Tabakalı Rasgele Örnekleme, Ödev1
6 Tabakalı Örneklemenin farklı yönleri
7 Oran Tahmini, Regresyon Tahmini
8 Ara Sınav
9 Sistematik Örnekleme, Ödev2
10 Tek Aşamalı Küme Örneklemesi
11 Eşit Büyüklükteki Birimler ile Alt Örnekleme
12 Eşit Olmayan Büyüklükteki Birimler ile Alt Örnekleme
13 Çifte Örnekleme, Ödev3
14 Araştırmalardaki Hataların Kaynakları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

W.G.Cochran, Sampling Techniques, 2.nd Edition, John Wiley& Sons, Inc. New York,1963
Toro Yamane, Temel Örnekleme Yöntemleri, Birinci Basım, Literatür Yayınları, İstanbul,2001
W.Mendenhall, L.Ott, R.L.Scheaffer, Elementary Survey Sampling, 3rd Edition, Duxbury Pres, California, 1982

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ve ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: s.alpaykut@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 85 56

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Bireysel Ödev Hazırlama 3 29 87
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555545
ÖK.255545
ÖK.35545555
ÖK.454554
ÖK.55555555