DERS ADI

: Sayısal Fizik - I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 5071 Sayısal Fizik - I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL GÜLPINAR

Dersi Alan Birimler

Fizik Yüksek Lisans
Fizik Doktora

Dersin Amacı

Verilen içerik fen alanındaki problemlere algoritmik bir yaklaşım geliştirebilmek konusunda öğretim vermeyi amaçlamaktadır. İlerleyen bir alan olan hesaplamalı fiziğin temel çalışma alanları olan matematik, fizik ve bilişim problemlerine odaklanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şeçili alt-alanlardaki (termodinamik ve istatistik fizik, simetri ve korunum yasaları, mekanik, elektromanyetizma.) fizik yasalarını kavrayış düzeyinin artması ve ileri düzey problemlerin kurulup ve sayisal yöntemlerleçözülmesi.
2   Fizik ve mühendislik problemlerinde kullanılan yöntemlerde uzmanlaşma
3   Bağımsız öğrenmeyi deneyimleme
4   Sınıfta etkin bir biçimde iletişim kurabilmek
5   Fiziksel bir problemin sayısal çözümündeki temel kabul ve mantıksal basamakları açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derste işlenecek konulara ve hesaplamalı fiziğe genel bir bakış
2 F90 and sayıların sunulması
3 Adi diferansiyel denklemlerin çözümü
4 Adi diferansiyel denklemlerin çözümü (dvm)
5 Kaotik sarkaçın sayısal incelenmesi
6 Kaotik sarkaçın sayısal incelenmesi (dvm)
7 Kaotik sarkaçın sayısal incelenmesi (dvm)
8 Arasınav I
9 Sayısal integrasyon
10 Sayısal integrasyon (dvm)
11 Fourier dönüşümü
12 Fourier dönüşümü (dvm)
13 Lineer cebir ve özdeğer özvektör problemleri
14 Lineer cebir ve özdeğer özvektör problemleri (dvm)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Kaynaklar:

1. N. Giordano and H. Nakanishi (2005), Computational Physics, 2nd Edition Prentice Hall.
2. R. H. Landau, M. J. Paez and Cristtian C. Bordeianu (2007), Computational Physics, Problem Solving with Computers, 2nd Edition, Wiley-VCH.
3. T. Pang , (2006), Introduction to Computational Physics, 2nd Edition Cambridge.
4. W.H. Press, S. A. Teukolsky, W. T. Vetterling and B. P. Flannery (2007), Numerical Recipes, The Art of Scientific Computing, 3rd Edition, Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri



1. Anlatım Yöntemi
2. Soru-Yanıt Tekniği
3. Tartışma Yöntemi
4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrencilerin ara sınav ve ödevleri dönem içi başarıları olarak alınır.
2. Dönem sonu klasik sınavı, dönem içi başarıya eklenerek, öğrencinin başarısı saptanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınavlara katılmayan ve ödevleri düzenli yapmayan öğrenciler, final sınavına alınmazlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.gulpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Ödev hazırlama 12 8 96
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.24543
ÖK.345
ÖK.45453
ÖK.534