Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ELİF IŞGIN |
Dersi Alan Birimler |
Kimya Doktora |
Dersin Amacı |
Organik polimerlerin çoğu doymuş yapılarından dolayı yalıtkan yapıdadır. Yapıda belirli bozunmalar yaparak elektron hareketinin sağlanması ile iletken polimer elde etmek mümkündür. 1960-1970 yılları arasında iletken polimerler hem akademik hem de ticari uygulamaları nedeniyle büyük önem kazanmıştır. 1991 yılında karbon nano tüpün icadıyla nanoteknoloji ve nanobilimi doğmuştur. Bu ders öğrenciye, güncel bir araştırma konusu olan iletken polimerlerin mikro veya nano boyutta yapılarının sentezi, akademik ve teknolojik araştırmalara katkısının nasıl olacağı hususunda bilgilendirmeyi amaçlanmaktadır. Dersin uygulama bölümünde iletken polimerlerle ilgili çalışmaların karşılaştırılmasının yapılması için ilgili yayınlar incelenecek, bu yayınlardaki sonuçlar tartışılacak ve ödevler verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Wan, M., Micro or Nano Structure with Conducting Polymers Springer & Tsinghua University Press, New York, 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
sunum+ ders anlatma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
sunum+final |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.sahin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|