DERS ADI

: Tüketici Davranışları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0086 Tüketici Davranışları SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DEVRİM ERTÜRK

Dersi Alan Birimler

İkram Hizmetleri
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Kültürel Miras ve Turizm
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu dersinin amacı, öğrencilere; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilirler
2   Öğrenciler tüketicilerin algı, öğrenme, motivasyon, kişilik, değer ve tutumlarının gelişme ve işleme süreçlerini yorumlama becerisine sahip olurlar.
3   Tüketicinin satın alma ve satın alma sürecinden sonraki davranışlarını değerlendirebilirler.
4   Öğrenciler hem tüketicilerin pazarlama faaliyetlerine olan etkilerini hem de pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki etkilerini analiz etme becerisine sahip olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici davranışlarına giriş
2 Tüketici davranışında algının önemi
3 Tüketici davranışında öğrenme ve hafızanın önemi
4 Tüketici davranışında motivasyon ve değerlerin önemi
5 Tüketici tutumları ve tutumların değiştirilmesi
6 Tüketici davranışları ve bireysel özellikler
7 Ödev
8 Tüketici karar verme süreci
9 Tüketici karar verme süreci
10 Referans grupları ve ailenin tüketici davranışına etkileri
11 Yaşam tarzı ve kültürün tüketici davranışlarına etkileri
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yavuz ODABAŞI, "Tüketim Toplumu", Ekonomi Sosyolojisi içinde (Edit.) Veysel Bozkurt; Fatime Güneş, ss. 172-191, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2011.
Yavuz ODABAŞI (Edit.). Tüketici Davranışları, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2012.
Jean BAUDRILLARD, Tüketim Toplumu Söylenceleri/Yapıları, (Çev.) Nilgün Tutal; Ferda Keskin, 11. Basım, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı ve ders konularına hazırlanma, uzaktan eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS ODV 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize değerlendirmesi öğrencilerin hazırladıkları ödevler üzerinden yapılacaktır.
Final ve bütünleme değerlendirmesi yapılacak sınav üzerinden yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.erturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Öğrenci Sunumları 3 3 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Sunum Hazırlama 12 1 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45