DERS ADI

: Atatürk ve Aydınlanma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0141 Atatürk ve Aydınlanma SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. GİZEM HATİPOĞLU

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Dünyada aydınlanmanın nasıl gerçekleştiğini ve Türkiye'de aydınlanma ve çağdaşlaşma alanında 15. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar yapılan çalışmaları ortaya koyarak, Mustafa Kemal Atatürk'ün düşün yapısını oluşturan etkenleri ortaya koymak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Cumhuriyet kuşağına Aydınlanma alanında yapılan çalışmaları tanıtmak ve aydınlanma ile ilgili kavramları öğretmektir.
2   2. Dünyada Aydınlanma alanında yapılan çalışmaların Türkiye ye etkilerini ortaya koymak.
3   3. Atatürk ün nasıl bir ortamda yetiştiğini ve yetiştiği ortamın Atatürk ün kişiliğine etkilerini ortaya koymak.
4   4. Anadolu Aydınlanmasının nasıl ortaya çıktığını ve sonuçlarını kavratmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Atatürk ve Türk İnkılâbı Hakkında Temel Kavramlar 11.Atatürk ün Genel Amacı: Çağdaşlaşmak, Batılılaşmak ve Uygarlaşmak
2 2. Atatürkçülüğün Tarihsel Anlamı 12. Atatürk ün Düşünce Dizgisini Oluşturan İlkeler (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık
3 3. Atatürk ün Düşün Dünyasını Oluşturan Etkenler 13. Atatürk ün Okuduğu ve Yazdığı Kitaplar
4 4. Batı Dünyası ve Aydınlanma 14. Atatürkçülük ve Küreselleşme
5 5. Sanayi Devrimi, Fransız İnkılâbı 15. Final
6 6. Atatürk Nutuk u Niçin Yazdı
7 7.Vize
8 8. Ulus Kimliği: Dil Tarih Kültür ve Atatürk
9 9. Ulus Kimliği: Dil Tarih Kültür ve Atatürk
10 10. Anadolu Aydınlamasında Eğitim ve Atatürk

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aydemir, Ş.S. (1979) Tek Adam 1. Cilt, Remzi Kitapevi, İstanbul.
2. Timur, T. (1993) Türk Devrimi ve Sonrası, İmge Kitabevi.
3. Turan, Şerafettin. (1991). Türk Devrim Tarihi. Ankara: Bilgi Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

%50 vize+%50 final+ Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gizem.hatipoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 6 1 6
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Sunum Hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45