DERS ADI

: Epidemiyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2087 Epidemiyoloji ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik mevcut bilgilerini uygulayabilmesini, sağlık ve hastalık durumlarına etkin olan belirleyicileri kavrayabilmede araştırma yöntemlerini kullanabilmesini kapsar. Öğrencilerin toplumun sağlık durumunu değerlendirebilmede gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak analiz, sentez ve planlamada yetkinliklerini geliştirmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Epidemiyolojinin ilkelerini bilir
2   Epidemiyolojinin kullanım alanlarını bilir
3   Bir bölgeyi tanımlama basamaklarını açıklar
4   Bildirim ve surveyans sistemlerini bilir
5   Bir salgının ve bulaşıcı hastalıkları önleme ilkelerini açıklar
6   Epidemiyolojik ölçütleri kullanarak tanılama yapma ilkelerini bilir
7   Epidemiyoloik araştırma yöntemlerini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Epidemiyolojinin tanımı, ilkeleri, stratejileri, tarihi gelişimi Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, ( Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu
2 Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ
3 Tanımlayıcı Epidemiyoloji Epidemiyolojik ölçütler Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap,Beyin fırtınası
4 Epidemiyolojide veri toplamada kullanılan araçlar Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ
5 Epidemiyolojinin Nedenselliği Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, kahoot
6 Vaka Kontrol Araştırmaları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, sakai anket tartışma
7 Kesitsel Araştırmalar Saha Taramaları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap,kahoot
8 1. Ara Sınav Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ
9 Kohort araştırmaları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap,Tartışma, Makale Kritiği
10 Müdahale Araştırmaları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap,Tartışma, Makale Kritiği
11 Metodolojik Araştırmaları Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, tartışma Makale Kritiği
12 Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, Makale Kritiği tartışma
13 Salgınların epidemiyolojik incelemesi Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap, Tartışma, kahoot
14 Bildirim ve sürveyans sistemleri Doç.Dr.Meryem ÖZTÜRK HANEY- Doç.Dr.Şeyda ÖZBIÇAKÇI Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN -Doç.Dr. Gülendam KARADAĞ Anlatım, soru cevap,Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler. Odak Ofset, Ankara, 2002.
2. Polit DF, Beck CT, Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed. Lippincott, USA,2001.
3. Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2003.
4. Alpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
5. Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006.
6. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
7. Güven Tezcan S. Temel Epidemiyoloji. Hipokrat Yayınevi, Ankara, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, makale kritiği, beyin fırtınası, sakai anket, kahoot

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr.Kübra Pınar GÜRKAN
kubra.gurkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Bağımsız Çalışma 12 2 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1452343134
ÖK.233313144314
ÖK.34514342313424
ÖK.44414424241314
ÖK.54312442142324
ÖK.64433344433323
ÖK.7113134234333