DERS ADI

: Okul Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4087 Okul Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenciye okul sağlığının tanımını ve önemi, okul çocuklarının sağlığın korunması ve geliştirilmesi için okul sağlığı hemşiresinin rollerini ve amaçlarını öğrenmelerine ve beceri geliştirmelerine yardım eder.)

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul sağlığı hemşirenin rol, görev ve sorumluluklarını bilir.
2   Okulun çevresini fiziksel ve sıhhi olarak değerlendirerek sağlıkla ilgili riskleri belirler.
3   Okul çocuğuna yönelik sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik uygulamaları yapar ve izler.
4   Okul çocuğu, ailesi ve okul çalışanlarına yönelik danışmanlık yapar.
5   Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular
6   Okul sağlığı ile ilgili istatistik analizleri yapar ve kayıtlarını tutar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de ve Dünyada Okul sağlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği gelişimi Tarihçe
2 Okul hemşireliği tanımı, rolleri ve amaçları, uygulama standartları
3 Okul çocuğunun ve ailesinin özellikleri
4 Türkiye de okul sağlığı ve yasal durum
5 Okul hemşiresinin girişimleri Beklenen sonuçlar
6 Okulda sağlığın geliştirilmesi ve hastalıkların önlenmesi
7 Okul çocuğunun muayenesi, izlemleri, değerlendirme; Okul hemsireliğine ilişkin çalışmalar
8 1. ARA SINAV
9 Sunumlar : Çocukluk çağı Hipertansiyon Okul Fobileri
10 Sunumlar . Astımlı çocuğa yaklaşım İnternet bağımlılığı
11 Sunumlar : Zorbalık/ şiddeti önleme Hipersktivite/ Dikkat eksikliği
12 Sunumlar : Dünyada ve Türkiyede Okul sağlık projeleri
13 Çocuklukta Obesite
14 Sunumlar : Diyabet ve çocuk .. Disleksi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Watkins D. Edwars J. Gastrell P (Eds). Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks For Practice. Bailliere Tindall, 2003.
2. Stone-Clemen S. McGuire SL Eigsti DG: Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate & Community Practice. Sixth Edition, Mosby, 2002.
3. Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002.
4. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promotıng Health Populations. WB Saunders Company, 2001.
5. Smith CM, Maurer FA: Community Health Nursing Theory And Practice. Second Edition. WB Saunders Company, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav notu: Dönem boyu 2 adet ödev verilecek olup, ödev notları ortalamasının %50 si+ Sınav
notunun %50 si
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav notu: Dönem boyu 2 adet ödev verilecek olup, ödev notları ortalamasının %50 si+ Sınav
notunun %50 si
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Şeyda ÖZBIÇAKCI
02324124769
ozbicak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Bağımsız Çalışma 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555555
ÖK.455555
ÖK.55555
ÖK.65