Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Hemşirelik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER |
Dersi Alan Birimler |
Hemşirelik |
Dersin Amacı |
Öğrencinin sağlık hizmetleri ve hemşirelik hizmetlerindeki kaliteye ilişkin kavramları açıklamasını, hemşirelik hizmetlerinde kullanılan kalite göstergelerini ve kullanımını tartışmasını, hemşirelik uygulamalarında yapılan hataları sunmasını, hasta güvenliği konusunda risk yaratan faktörleri belirlemesini, tıbbi hataların bildirilmesi ve sınıflandırılmasını, hasta güvenliğinde yapılan değişiklikleri/yenilikleri tartışmasını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Dlugacz Y.D., Restifo A., Greenwood A., The Quality Handbook for Health Care Organizations , First Edition, Jossey-Bass a Wiley Imprint, 2004. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca 1 adet ara sınav ve 1 adet final veya bütünleme sınavı ile ders değerlendirmesi yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem boyunca 1 adet ara sınav ve 1 adet final veya bütünleme sınavı ile ders değerlendirmesi yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr.Şeyda SEREN İNTEPELER |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|