DERS ADI

: MİMARİ TASARIM IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3504 MİMARİ TASARIM IV ZORUNLU 4 4 0 10

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FERHAT HACIALİBEYOĞLU

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yapılı ve doğal çevreyi yer, bağlam, ölçek ve program verileri ile birlikte tanımlamak üzere kurgulanmış, belirli bir yapı tipolojisi üzerine bir tasarım projesi çözümlemektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapılı ve/veya doğal çevreyi yer, bağlam, ölçek ve program verileri ile birlikte tanımlama
2   Belirgin yapı tipolojilerini güncel veriler ışığında yeniden düşünme, verilen yere dair seçim kriterlerini oluşturma, programı konu üzerinden detaylandırabilme
3   Tanımlanan programa dair mekânsal karşılıkları üretebilme
4   Tasarım özelinde tektonik, kütle kompozisyonu, açık/yarı açık/kapalı mekan organizasyonu, cephe dili ve mimari mekan bileşenleri yoluyla belirgin bir mimari ana fikir kurgulama
5   Ürettiği mimari ana fikri, görsel, yazılı ve sözel olarak ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 3503 - MİMARİ TASARIM III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Kapsam, İçerik ve Yöntemi Üzerine Bilgilendirme, Konunun Tanıtımı, İncelenecek Örnek Listesinin ve Kaynakların Verilmesi
2 Alan ve Örnek Araştırmaları ve Sunumlar
3 Alan ve Örnek Araştırmaları ve Sunumlar
4 Paradigmalar/Seminer
5 Konsept Jüri
6 Bireysel kritikler
7 Bireysel kritikler
8 Bireysel kritikler
9 Ara Jüri
10 Ara Jüri
11 Bireysel kritikler
12 Bireysel kritikler
13 Bireysel kritikler
14 Çizim kritikleri
15 Jüri haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen bağlamsal ve mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Final Jüri (%100, ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5): Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde ele alma ve araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi geliştirme sürecinin bütününe yönelik bir değerlendirmeyi kapsayan bir final sınavı niteliğindedir.
Değerlendirme,
Verilen bağlamı çok yönlü analiz etme ve yorumlayabilme;
Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma;
Orta karmaşıklıkta bir mimari program gereksinimini ve mekânsal karşılıklarını, özgün ve kapsamlı çözümler ile bir anafikir çerçevesinde geliştirip tasarlayabilme;
Anafikrin kavramsal anlamda derinliğini, netliğini ve süreç boyunca sürekliliğini sağlayabilme;
Proje sürecini görsel, yazılı ve sözel ortamlarda nitelikli biçimde ifade edebilme ve ara jüri-dönem performansı kriterleri gözetilerek bütüncül bir çerçevede yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Final Jüri (%100) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Ferhat Hacıalibeyoğlu - f.hacialibeyoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 4 40
Uygulama 10 4 40
Öğrenci Sunumları 2 8 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 31 31
Final Sınavına Hazırlık 1 31 31
Proje Final Sunumu 2 16 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.452
ÖK.552