DERS ADI

: ENDÜSTRİ MİRASI VE KORUNMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3736 ENDÜSTRİ MİRASI VE KORUNMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜJGAN KARATOSUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin amacı endüstri mirasının korunması konusunda bilinç oluşturmaktır. Bu ders kapsamında endüstri arkeolojisi/endüstri mirası kavramları aktarılarak, özgün işlevini yitiren tarihi endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta-Dersin amaç, kapsam ve işleyiş yönteminin aktarılması
2 2. hafta-Tarihi endüstri yapılarının mimari özelliklerinin tanıtılması
3 3. hafta-Kültürel miras ve endüstri mirası/endüstri arkeolojisi kavramlarının tanıtılması
4 4. hafta-Endüstri arkeolojisi kavramının gelişimi ve koruma mevzuatındaki yeri
5 5. hafta-Tarihi endüstri yapılarının belgelemesi ve koruma sorunları bağlamında tartışılması
6 6. hafta-Tarihi endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanaklarının tartışılması
7 7. hafta-1.araştırma ödevinin teslimi /2. araştırma konularının belirlenmesi
8 8. hafta-Yeniden işlevlendirilmiş tarihi endüstri yapılarının irdelenmesi, yurtdışı örnekleri
9 9. hafta-Yeniden işlevlendirilmiş tarihi endüstri yapılarının irdelenmesi, yurtdışı örnekleri
10 10. hafta-Yeniden işlevlendirilmiş tarihi endüstri yapılarının irdelenmesi, yurtdışı örnekleri
11 11. hafta-Öğrenci Sunumları
12 12. hafta-Öğrenci Sunumları
13 13. hafta-Öğrenci Sunumları
14 14. hafta-Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karatosun M., Arıtan Ö., 1950 Öncesi ve Sonrası Cumhuriyet Sanayileşmesi Işığında Aydın Tekstil Yerleşkesi , Mimarlık, sayı 355, sf. 52-59, 2010, Makale,

Ekizoğlu G. ve Karatosun M., "Conservation and Sustainability of Railways as Industrial Heritage: The Izmir-Aydın Railway Line", International Sustainable Buildings Symposium, Mayıs 2010, Ankara, , International Sustainable Buildings Symposium Proceedings, pp. 511-516, Turkey

Karatosun M., Industrial Heritage in Turkey and the Role of Various Institutions in Their Conservation , Industrial Heritage, pp.106-109, 291-293, 2008, Edit. Prof Dr. Benjanin Fragner, 978-80-01-04067-6, Research Centre for Industrial Heritage of Czech Tecnical University, Prague/Czech Republic, Kitap içi bölüm

Tarihi Değirmen Yapılarının Endüstriyel Miras Olarak Koruma Sorunları ve Öneriler: Çeşme Yarımadası Örneği, Volkan Keçeli, Eylül 2016-Yüksek Lisans Tezi

Demiryolu Yerleşkelerinin Endüstriyel Miras Olarak Koruma Sorunları: İzmir-Aydın Hattı Üzerindeki Demiryolu Yerleşkeleri Örneği, Gülin Ekizoğlu, Temmuz 2012- Yüksek Lisans Tezi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, kavramsal tartışmalar, öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Araştırma Ödevi
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.60 + OD * 0.40
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav (1.araştırma ödevi) %30 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev/Sunum (2.araştırma ödevi sunumu) %20 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı (2.araştırma ödevi teslimi) %50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15