DERS ADI

: KORUMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4723 KORUMA İLKELERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Koruma kuramı ve eylemi konusundaki tarihsel-kültürel gelişim sürecini ve çağdaş yaklaşımları öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koruma konusundaki tarihsel-kültürel sürecin ve çağdaş gelişmelerin kavranabilmesi
2   Koruma konusundaki ilkelere yönelik bilincin kazanılabilmesi
3   Koruma uygulamalarının irdelenebilmesi
4   Koruma alanının diğer disiplinlerle olan ilişkilerinin tartışılabilmesi
5   Koruma konusunda edinilen bilginin meslek pratiğindeki karşılığının değerlendirilebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Koruma konusuna ilişkin genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 Koruma ve tarihi çevre konusundaki kavramlar
4 Korumanın evrensel tarihi
5 Konuya ilişkin araştırma konularının içeriklerinin kurgulanması
6 Koruma konusundaki önemli toplantılar ve tüzükler
7 Koruma mevzuatı
8 Koruma alanındaki güncel sorunlar
9 Koruma alanındaki güncel uygulamalar
10 Ara sınav
11 Koruma alanındaki çağdaş yönelimler ve sorunların araştırmalar üzerinden tartışılması
12 Koruma alanındaki çağdaş yönelimler ve sorunların araştırmalar üzerinden tartışılması
13 Koruma alanındaki çağdaş yönelimler ve sorunların araştırmalar üzerinden tartışılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul:YEM Yayınevi, 1996
Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara:ODTÜ, 1975
Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, Ankara:ODTÜ, 1971

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatiksel yöntemlert vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav %25+Ödev/Sunum %20+Derse Katılım %5+Yarıyılsonu %50+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ana Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,)
Ödev-sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derslere Katılım %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin belirli zamanlarda sunum yaptıkları ve derse katıldıkları aktif bir ders yöntemi uygulanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com / 0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumu 3 2 6
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 7 1 7
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Grup ödevi hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Diğer (Araştırma) 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1454
ÖK.2454
ÖK.34534
ÖK.4454
ÖK.545344